Gå til innhold
Fiskersiden

Dypifiske i skrenter


Bård
 Share

Recommended Posts

Hei igjen,

Blir opptil flere tråder dette, men jeg får bare et begrenset antall sjanser i sommer, så det gjelder å få det riktig.

Vi har hytte i Lensvik kommune i ytre deler Trondheimsfjorden (regner med at vi er ganske så i nærheten av siste store gutsing etter håkjerring). Jeg er i hovedsak ute etter lange/brosme/storsei/uer, og jobber ut fra en antagelse om at dyp fra 150 - 350 meter er det optimale. "Problemet" er bare at i henhold til sjøkartet så styrter terrenget rett fra grunna og ned på 500 meter langs hele kystlinja her.

Har folk gode erfaringer med å fiske midt oppe i skrenten?

Grunnen til at jeg spør er at jeg kjenner en linefisker som snakker varmt om "knekkene" hvor skrenten møter sletta, men her er det strengt tatt dypere enn jeg har lyst til å prøve meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor Lensvikbukta ser det jo ikke så bratt ut ,på det kartet jeg ser på hverfall.Ellers så ser det jo ut som det er flere plasser i området hvor det går noenlunde rolig utfor.. :)

Det var nok ikke det du lurte på,men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vest for Lensvika - stedet heter Selvnesaunet. Det går stort sett rett ned på 500 meter - med unntak av en fhv smal "sokkel" langs land. Den sokkelen har vi imidlertid fått kveite på ved 3 anledninger (desverre gikk alle på line og ikke på sportsredskap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.