Gå til innhold
Fiskersiden

Apex i overflaten...


Sean
 Share

Recommended Posts

Med litt bly foran går da meget bra.

hvor mye bly og hvor langt foran Apexen bør blyet være?

Vill det ikke være stor fare for at blyet kan rotere?

Hva med å fjerne trebbelen på en sluk for så å bruke det foran Apexen isteden for bly og som en form for "flasher"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kusammo er noen nytt for meg. Tok ett kjapt søk på nettet men fikk ikke no resultat...

Hva er en kusammo? Om det er en sluk, finnes det ett alternativ som har noe av den samme gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en formening om det å bruke en sluk uten trebbel istedet?

Skal ut å prøve meg etter Laksen og Sjø-ørreten idag og vet ikke om jeg får fatt i en paravan/kusamo før avreise... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde apex i overflata for første gang i helga på Tunhovd, brukte bare et 40 gram søkke med svivel i hver ende, en meter foran apexen, fungerte bra det, bortsett fra at jeg ikke fikk fisk da ;) Prøvde samme opplegg med agnholder og men fikk endel tvinn så en kulelager svivel skal på neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde apex i overflata for første gang i helga på Tunhovd, brukte bare et 40 gram søkke med svivel i hver ende, en meter foran apexen, fungerte bra det, bortsett fra at jeg ikke fikk fisk da :P Prøvde samme opplegg med agnholder og men fikk endel tvinn så en kulelager svivel skal på neste gang.

Kjøp deg et trolling rudder så slipper du kluss med snøre. Fungerer også utmerket som oppsamler av dritt, men MAKS EN stanglengde foran sluken.

Hvor mye bly en må bruke foran apex avhenger av hvor fort en kjører. Et alternativ til apex kan være en Tomic TNT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle gode tips og råd.. Jeg klarte å få fatt i noen stang paravaner og en kusamo, kjøpte meg også en side planer....

Fikk ikke noe å skrive hjem om på denne turen, men var i kontakt med noe STOORT ved to anledninger, den ene hoppa av og den andre bøyde ut kroken og stakk sin vei.. Min egen feil, brukte en ny wobbler (type Bomber) og hadde glemt å bytte trebbel og splitt ring...... :):):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.