Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser i Nes på Romerike?


Gjest Sofafiskern
 Share

Recommended Posts

Gjest Sofafisker'n

Vet jo at en hardbarka fiske ikke røper sine beste fiskeplasser, men som nyinnflyttet Nesbu må jeg jo prøve..:P Flyttet hit i fjor, men har ikke kommet meg noe særlig ut å fiske siden det. Blitt noe lakseturer i Drammenselva og Surna (Nordmøre), men ferskvannsutstyret har desverre bare samlet støv...:D

Spørsmålet er da - er det noen der ute som kjenner til noe gode plasser i Vorma/Glomma og de ellers mange omkringliggende vann? Er/var en typisk ferskvannsfisker - sluk, spinner, wobbler, noe mark og agn, men vil ikke kalle meg noen meiter (spesielt etter å ha lest litt her inne..:D

Er du/dere redd for at "godplassen" skal fiskes tom, kan jeg garantere at jeg ikke kommer til å frekventere dem daglig..:) Trenger bare noen gode steder for å "friske opp" ferskvannsgleden igjen...

Send dem gjerne som PM, eller inviter meg med på fisketur..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo at en hardbarka fiske ikke røper sine beste fiskeplasser, men som nyinnflyttet Nesbu må jeg jo prøve..:P Flyttet hit i fjor, men har ikke kommet meg noe særlig ut å fiske siden det. Blitt noe lakseturer i Drammenselva og Surna (Nordmøre), men ferskvannsutstyret har desverre bare samlet støv...:D

Spørsmålet er da - er det noen der ute som kjenner til noe gode plasser i Vorma/Glomma og de ellers mange omkringliggende vann? Er/var en typisk ferskvannsfisker - sluk, spinner, wobbler, noe mark og agn, men vil ikke kalle meg noen meiter (spesielt etter å ha lest litt her inne..:D

Er du/dere redd for at "godplassen" skal fiskes tom, kan jeg garantere at jeg ikke kommer til å frekventere dem daglig..:) Trenger bare noen gode steder for å "friske opp" ferskvannsgleden igjen...

Send dem gjerne som PM, eller inviter meg med på fisketur..:)

Finnes mange muligheter her! Spørsmålet er jo mye hva du er på jakt etter. Det er bra muligheter for ørret- og abborfiske i diverse skogstjern rundtom, både i Nes, i Eidsvoll og Aurskog-Høland - samt i Romeriksåsen (sjekk ut rfa.no). Ellers er både Glomma of Vorma spennede elver med varierte fiskemuligheter - områdene rundt kraftstasjonene/fossene (Bingsfoss, Rånåsfoss, Svanfoss++) er mye brukte fiskeplasser.

Har ellers sendt deg en PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten tur i Sagstusjøen i helga. Østranda Jeger- og Fiskeforening har i flere år satt ut ørret i dette vannet, men tror ikke det er så mange som får de på kroken. Bestefaren min, som bor like i nærheten, beskriver hele prosjektet med ordene "dyr gjeddemat". Jeg var ved vannet på kvelden, det var nærmest vindstille, og fullt av fluer på vannskorpa. Allikevel så jeg ikke annet enn det jeg antar må være mort- og abborvak.

Svanfossen i Vorma skal være en bra fiskeplass, men fisket her er visstnok veldig avhengig av vannføringen i elva. En teknikk jeg vet har blitt benyttet med hell her er å fiske nesten inntil elvebredden rett nedenfor selve fossen. Bruk en lang stang med et lite splitthagl og en fluekrok i enden av sena. På fluekroken fester man EKTE fluer. Ta med fluesmekka ned til elvebredden, eller stikk innom ridesenteret i Dragsjøveien (litt usikket på veinavnet) ved Årnes og gå på fluejakt. Dette skal være drepende effektivt på harren i Svanfossen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse fine plasser i nes.. kommer mest ann på hva du skal fiske, og hvor i nes du bor..

innover skogen mot rakeie/bjørknes er det plenty med bra plasser.. (aurpytten, morttjern, rabillen,+++++++++++++++)

funnefoss er en sikker ørretplass med spinner..

svanefossen er bra, men som noen sa tidligere så kommer det mye ann på vannstanden..

dro selv en stam på mellom 1,5 og 2 kg der med spinner forrige helg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.