Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde


bsperrud
 Share

Recommended Posts

- Hva bruker dere: Wobblere, jigger eller dupptrolling ?

- Hvilken fart er å foretrekke til de forskjellige årstider ?

:blink:

Jeg bruker westins jette (23cm) og strike pro giant deep (20cm) til gjedde. er nesten ingen vits i å bruke mindre, du får 30 cm gedder på westins!!!! har skjedd meg flere ganger.

Fart i knop er jeg ikke sikker på, men mine erfaringer fra øyeren/glomma/nitelva er at om høsten kan det lønne seg å sette opp farten ganske mye... Strike pro giant deep går bra i stor fart, skal tåle så mye som 5 knop...

PS er ikke gjedda på hogget kan det faktisk lønne seg å bruke litt mindre wobblere....

Rød/hvit er ofte bra, men man må som regel prøve flere forskjellige farger for å finne den eller de som fungerer best i akkurat ditt vann. det varierer fra vann til vann...

anbefaler srike pro giant deep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur på Mjøsa, der biter svina på alt og i alle hastigheter :blink:

fått 20 stk på 6-7 turer nå når jeg har fisket etter ørreten.

- Jeg har leste det på NTF hehe... Synd å miste wobblerene til disse kjeftene, men trollingfiske kun etter gjedde er også morro... :)

- Kanskje jeg skulle ta meg en tur ja !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trolle36

- Jeg har leste det på NTF hehe... Synd å miste wobblerene til disse kjeftene, men trollingfiske kun etter gjedde er også morro... :blink:

- Kanskje jeg skulle ta meg en tur ja !

hadde en tur etter gjedda på dagtid, fikk bare to små da....kjørte med Zalt wobblere og noen noen 18 og 22 cm hjemmelagde. virker som den biter bedre på kveld og morran.

brukte blå og pappegøyefarge.

enig at det er moro å fiske gjedde men ikke når man er ute etter ørreten.

fisket mye på Steinsfjorden før, morro med gjeddefiske på rigg.

Endret av trolle36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froesak

Ikke til gjedde :)

bsperrud: Lager dem selv ja, vil helst ha de lenger enn 30 cm.

Bruker oxo en meter med 0.70 sene og har i år bare vært borti att den har klipt av en gang. har tatt en 10-12 gjedder på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Må vel innrømme at dette er en sinnsyk fisk...

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123744

Skulle vært moro å komme borti en sånn en fra båten... :D

- Tenkte jeg skulle investere i noen Zalt og Swim Whizz wobblere. Noen her som har

kjennskap til Swim Whizz ?

Endret av bsperrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker for det meste Swim Whizz,Cisco kid og Westin jatte :D

Men skal inrømme at Swim Whizz er min aller største favoritt..

Veldig livlig gange og med 2 dybder som kan brukes.

Mener det 1,5 m og 5,5 men er ikke helt sikker..Kommer jo ann på hastigeheten du dorger med også.

Når det gjelder fortom så lager jeg dem selv på 50 cm..Enten Titan eller vanlig Wire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vekta er ikke godkjent nei.

Jeg var hjemme i Arendal da den ble tatt, like etterpå ringte faren til tore harry til oppsynsmannen i Nidelva og vi snakka med dem, og ba dem komme å veie den på bonzo vekta til oppsynmannen, eller på en av mine salter vekter. De hadde veid den på badevekta. De kom aldri... Så gikk historien at de skulle komme innom Jakt og Friluft på Stoa og få veid den der, men dit kom de heller aldri. Og den er jo ikke blitt godkjent som nrek, så den er vel ute av verden for godt.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.