Gå til innhold
Fiskersiden

Toska på radøy


krheldal
 Share

Recommended Posts

Noe spesielt du skal fiske etter, evt hva fisker du med? :P Her er i alle fall noen erfaringer:

Har ikke fisket på "ytre" Toska, men har vært på noen steder i nærheten av moloen.

På slutten av moloen, før broen, ligger det en holme på høgre side. Hvis du går over den og ned på svaberget kan du nok plukke en del lyr (da spesielt på flue). Her kryr det også av gylter i alle størrelser og farger. Har hatt midre suksess med meite etter storfisk her.

Går du over broen og går ut på spissen til høyre har du flere muligheter, også med tanke på meite. Både i straumen, men også hvis du kaster mot oppdrettsannlegget kan du treffe på noen sandflekker. Var mye tang og annet rask sist jeg fisket der (for vel en måneds tid). Vanskelig å fiske aktivt da, men ellers går det greit.

Har også stått under broen som går fra Floni og over til selve Toska. Er litt kjeitete å gå ned der på grunn av steinmassene, men det går med litt tålmodighet. Her er det også en del straum, så regner med det står både pale og lyr der. Tror det var det vi fikk mest av sist.

Hvis du er avhengig av å se bilen :D så kan du stoppe i svingen før første bro og gå ned med høyspemtmastene. Her kommer du ned til en av straumene eg har nevnt.

Skulle gjerne vært med, men skal micromeite med min unge lovende fetter! Lykke til! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toska kan være spennende. Et par kunder i butikken snakker om at Toska er en fin plass. Et tips kan jo være å prøve "moloen".

Jeg har i alle fall blitt fortalt at det er en del fin lyr samt litt flatfisk i området.

PS! Fælt som du fisker for tiden. :D

Nja, sååå mye fisker jeg nå ikke. Men har fått gjennomslag for kravet mitt om minimum en fisketur i uken.

Likevel føler jeg at jeg ikke fisker en tredjedel av det jeg gjorde før junior kom.

Laksen har jeg ikke fått prøvd meg på i det hele tatt i år. Uff.

Får se om det blir Toska i kveld. Lyr på flue frister. Men vinden bekymrer meg litt. Kanskje vi finner oss en rolig plass.

Ellers mangler jeg jo diverse gylter så kanskje jeg skal gutse litt på disse.

Men jeg må jo innrømme at om det skal regne sånn som det gjør akkurat nå så hadde det vært greit med en kai med parkeringsmuligheter. Noen som vet om en passende kai i radøy området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke toska. Bare nesten.

Fristelsen til å gå lengre enn 4 meter fra bilen var ikke tilstedeværende, og vind midt i fleisen fristet lite det også.

Så vi ble stående ett par timer på manger-kai.

Gadd ikke engang gå ut på den ytterste biten av kaien. Selv om jeg følte på meg at det var en god plass. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Fangst fordelt på kleppkaren og meg:

Flere fine berggylter. Største på 1,8kg. Flere over kiloen.

Noen blåstål og rødnebb, noen sypiker og en svartkutling.

Hadde et enslig lite run på surf'en, men fikk aldri kjent etter på om det var noe fisk å snakke om.

Grei tur, til en grei plass. Kommer kanskje til å prøve der flere ganger.

Men da blir det litt mer satsing på surf på den ytterste kaien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.