Gå til innhold
Fiskersiden

KJAPP TUR TIL NUMEDALSLÅGEN


rogna
 Share

Recommended Posts

Tok en rask tur ned til vår rett i Numedalslågen i går 16/8. Mye og brunt vann i elva. I går gikk det 290,6 kb/sek. så jeg tok en runde med markstanga. Gevinsten av den runden ble en laks på 5,9 kg. Jeg ble så fornøyd med den fangsten at jeg tok en runde i dag også. Da var vannføringen nede i 244,9 kb/sek. Det ga en laks på 2,8 kg.

Fin laks på 5,9 kg

33007_s.jpg

Laks 2,8 kg

33008_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein: Enig med deg, det var artig å ta laksene på mark. Særlig når fisken går til så aggressivt som disse gjorde. Kroken måtte operes ut av svelget. Men likevel, det er fluefisket som fortsatt står meg nærmest. Men det er aldri galt og variere sitt fiske og bruke redskap etter de rådende forhold. Så denne gangen ble det garden fly! :lol::D:o

Sølvreven: TAKK FOR SIST! Ja, med vannføring på over 200 kb/sek. er Lågen en fin markelv. I hvertfall der jeg fisker. Men så fort elva kommer ned i "normaltvann" er det fluefisket som for det meste rår. Nå nærmer det seg slutt i gaula, men i Lågen er det fiske fram til 15/9, så jeg får nok ta noen runder til med både flue og "trygdeagn". ;):ph34r::)

Mao: Takk skal du ha! Synd vi ikke møttes i Gaula. Men det det går jo lynkjapt til neste sesong. Vi skal jo bare gjennom jul - påske og pinse, så er vi der snart. Så vi treffes vel da?

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao: Takk skal du ha! Synd vi ikke møttes i Gaula. Men det det går jo lynkjapt til neste sesong. Vi skal jo bare gjennom jul - påske og pinse, så er vi der snart. Så vi treffes vel da?

får håpe på det :)

lykke til resten av sessongen ;)

jeg reiser en tur oppover igjen jeg. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg henger meg på gratulasjoner med dine 2 fine lakser !

Kjempefin markelv, som det ser ut på bildene :P

Og spesielt artig å få laksene på trygdeagn ??:D:D:D

JEG BRUKER IKKE GUMMI (MARK) når jeg fisker. Jeg bruker ordentlige svære levende doggiser! Så det så. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nå en laks i morges jeg. Men ikke på dærre svineriet av noe mark.

Flue, det er det som er laksefiske. Mark er for subben :blush:

Vi er da sportsfiskere, er vi ikke det da ? He,he.

Konge nåja, første laks på flua i år. Men så var det ypperlige forhold idag til flua. Gaula steg endel igår og det ble observert endel laks. Men jeg tror det meste er gammellaks som er oppe og viser seg når Gaula går i "pigg". De pleier å bli litt vill da, og flytter plasser pga. store forskjeller i strømmene der de står.

Og de er utrolig vrien, vil ikke ta flua. Flere var borti flua og lugget og drog litt. Men de fleste tror jeg var små s-ø og brunørret.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok nå en laks i morges jeg. Men ikke på dærre svineriet av noe mark.

Flue, det er det som er laksefiske. Mark er for subben :blush:

Vi er da sportsfiskere, er vi ikke det da ? He,he.

Konge nåja, første laks på flua i år. Men så var det ypperlige forhold idag til flua. Gaula steg endel igår og det ble observert endel laks. Men jeg tror det meste er gammellaks som er oppe og viser seg når Gaula går i "pigg". De pleier å bli litt vill da, og flytter plasser pga. store forskjeller i strømmene der de står.

Og de er utrolig vrien, vil ikke ta flua. Flere var borti flua og lugget og drog litt. Men de fleste tror jeg var små s-ø og brunørret.

Gratulerer med laks paa flue!!! Jge begynte aa tvile paa om Du hadde gitt opp? :wacko:

Litt forsyning av ekte medisin for Deg og din gammel kropp skulle ha landet i Trondheim idag! Det skal snart gaa bedre, faar Du se!icon4.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.