Gå til innhold
Fiskersiden

trenger hjelp Stavanger og omegn!!!!!


sjøhest?
 Share

Recommended Posts

heisann. jeg er ganske ny på havfiske,,har holdt meg til fjellvann og ørret, men noen småturer på havet i ei snekke litt makrell , sei og torsk på stang har gitt mersmak..

Neste Torsdag har jeg fått låne en noe større båt. Den ligger på Hommersåk(sandnes). Jeg kunne godt tenkt meg og fått noen tips til hvor vi kan få has på fisk som det er litt størrelse på. Vi reiser ut på kvelden og skal ha et døgn i båten........tenkte på utover mot kvitsøy eller noe slikt.... alle tips mottas med takk.

Vi fisker med stenger, men også "harpa" har me med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedstrandsfjorden er vel og et bra alternativ for å treffe på stor fisk?. regner med at ankring,ekkolodd og evnt. gps er med på turen?

bor på Hommersåk selv, og kan og gi noen tips ang plasser rundt her, men det er ikke MYE fisk over 10kg som tas i nærområdet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del gode vann med rv 504.

Er et fiskekort som dekker mange av vanna der.

Går noe større der men har selv kunn fått opp til 500g.

Her er litt info:

http://www.regionstavanger.com/?c=4&intro=...=85_680_1&sp=NO

Hilsen

Fishermann

Edit:

Sory bladet med et annet innlegg :)

Men du kan prøve etter kveite i lysefjorden;)

Endret av Fishermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedstrandsfjorden er vel og et bra alternativ for å treffe på stor fisk?. regner med at ankring,ekkolodd og evnt. gps er med på turen?

bor på Hommersåk selv, og kan og gi noen tips ang plasser rundt her, men det er ikke MYE fisk over 10kg som tas i nærområdet.....

Kan skrive under på dette. Er langt mellom 10+ fiskene i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på dette. Er langt mellom 10+ fiskene i området.

Er fisk mellom 5 og 10 kg mer normalt da? Har fisket litt i Høgsfjorden selv, men har aldri fått noe stort. Fisker dere med bom og agn eller er det pilking som er tingen? Hvor fisker dere? Idse-sida eller Hommersåk sida? Er takknemlig hvis noen vil komme med gode tips om plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ovejan: JA, det er langt mellom 5 kilosene her nede. Har du båt, så er selvfølgelig mulighetene der, men det er mye vann mellom hver plass som leverer større fisk enn det, også fra båt. Eg har fisket mye fra land her nede dei siste åra, og har enda tilgode å passere 5 kilo. Sier vel endel om fisken her nede, men forsåvidt også litt om fiskeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Altså . Turen ble ut mellom kvitsøy og fjøløy. Vi kom sent ut på kvelden men det ble 30 minutter fiske på en GODPLASS, Brosme på over 2 kilo og noen fine Torsker , men ingenting over 5 som var målet .

Men dette var jomfru turen og det at vi fikk fisk og vi fikk brukt alt utstyret var fenomenalt.

har blitt flere turer i etterkant med godt me fisk men de største i 3-4 kilosklassen,,venter ennå på 5kilos grensen ,,men gud hvor godt det er å kjenne at røsker tungt i enden ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.