Gå til innhold
Fiskersiden

Hvittingsmått og rødhainått


balder
 Share

Recommended Posts

Bunker henta meg ved 1330 tiden igår. Etter mye " mas " fra Brutus om plassering endte vi opp i Sandebukta/holmestrandsfjorden. Brutus kom senere på dagen. Vi satset vel helst på hvittingbonanza med kanskje rødhai i tankene. Vi innrømmer ikke høyt i hvertfall at vi fisker etter sære arter som ikke kan spises.

Jeg startet opp med en liten ørretpinne på sluk. Lot Bunker ta kontroll over meitinga.

0709200710072wxK6AhZoggc3U9gUF.jpg?13

Ganske festlig med stenger i alle retninger.

Det varte og rakk før det kom opp noe som helst. Var noen napp her og der. Og størrelsen på hvittingen. Ja den vakke mye å skryte av

070920071030Md8OUajm9dGFJvLYkl.jpg?14

Brutus ankom vel litt før syv på kvelden.

Mørket senket seg og jeg ble bedt om å fotografere naturen isteden for å være forbannet over manglende fisk. Naturen. Ja sett at man bare kikker på fjorden og utelukker den .........trafikken bak seg er det jo fint, men tror ikke jeg kommer til å tilbringe mye tid der ute.

070920071010YKewETV5uvFSmSQolZ.jpg?53

med slik utsikt glemmer man søppel og trafikk for en stund.

070920071041EHfVvuQLT8Y7LM3vKv.jpg?60

Så blir man forbannet igjen da fisken er fraværende

070920071020JYC4Qhafw7E1WhUYit.jpg?26

Så skjer det noe spennende. Bunker har fisk, jeg har fisk. Bunker har større. Hva kan det være...

Hey, det er f....... meg rødhai? Brutus legger seg flat på den ikke altfor trygge brygga med håven klar. Nei....f....det er en torsk jo..hahaha. Når man har slike forventninger til fisket kan det ofte se ut som noe annet enn det faktisk er...Min line var med i tugga, egentlig hadde Bunker bare dratt en liten hvitting men torsken hadde på et eller annet hvis surret seg inn i snørevaset....Dro også opp en hvitting da snøret mitt ble dratt ut av visvasset til Bunker.

Det var kanskje det mest spennende som skjedde den kvelden.

Ellers ble det mye politikkpreik

070920071053vFGDnwdE1izATNzUHK.jpg?40

Takk for turen! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.