Gå til innhold
Fiskersiden

Årets Røkelaks


Karleif
 Share

Recommended Posts

I år blei Håland Kjøtt på Klepp valgt som røkeri for årets røkelaks, og det var med stor spenning eg hentet den i dag. Betalte 250 kroner for fisken som da var delt opp i 6 stykker og vakumpakka. Aner egentlig ikke hva det koster andre plasser, men eg synst vel ikke det var noe å si på prisen.

Eg klarte å holde meg i nøyaktig 3 timer før panna var varm, og eggerøra var på gang. Nå sitter eg her med ett stort smil om munnen, og vondt i magen etter en kraftig forspising.

Konklusjonen er att dette sannsynligvis er den beste røkelaksen eg har smakt, og eg har funnet ett nytt sted å levere inn fisk i fremtiden. Hadde tenkt å dele ut noen stykker til andre i familien, men nå er eg usikker :blush: Eg kommer nok ikke til å velge andre til å røke fisken min etter denne opplevelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh- det er så digg når man treffer med røkelaksen :(

Og med varm eggerøre og ferskt brød....mmmmmm''

Synes prisen var helt ok, har betalt 200-250kr her for mellomlaks som blir delt opp og vakumpakket.

Sier egentlig ikke noe om prisen er brukbar :blush:

Det spørs hvor mange kilo man betalte for etter at den var røket. En mellomlaks kan være mellom 4-6,8kg. stort sett :)

Vi betaler ca. kr.30/kg. (uten vakuumpakking). Det blir 180,- for en 6-kilos. Og Fiskhallen i Tr.heim er "verdens beste" til å røke laks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld blir det ferskt røket laks med ferskt brød og "rett smør" :)

Tilbehør: Asparges, kokt egg, majones, enkelt og greit.

Og en god hvitvin. Mao-gutten og lakseenka kommer på besøk og meningen var at jeg skulle lage laksesuppe. Han sendte meg oppskrift, men det ble altfor avansert for meg (tenkte jeg skulle klare dette uten kona, og ham). Så fiskesuppa får vente i år, som i fjor :)

Matlaging er ikke min side, men røkelaks (fersk laks fra Gaula) må vel være en bra erstatning.

Data og matlaging: Avanserte greier

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld blir det ferskt røket laks med ferskt brød og "rett smør" :D

Tilbehør: Asparges, kokt egg, majones, enkelt og greit.

Og en god hvitvin. Mao-gutten og lakseenka kommer på besøk og meningen var at jeg skulle lage laksesuppe. Han sendte meg oppskrift, men det ble altfor avansert for meg (tenkte jeg skulle klare dette uten kona, og ham). Så fiskesuppa får vente i år, som i fjor :angry2:

Matlaging er ikke min side, men røkelaks (fersk laks fra Gaula) må vel være en bra erstatning.

Data og matlaging: Avanserte greier

:)

tusen takk sølvreven får en hyggelig helg.

røyka laksen var meget god den. ;)

Endret av mao
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.