Gå til innhold
Fiskersiden

Strand 11/12


jamolund
 Share

Recommended Posts

Jeg og Frode (frodeh) var en tur på Strand i ettermiddag. Det var fine forhold og etter noen få kast fikk jeg en sjøørret på 1,3. Hadde på en annen en stund, men den kom seg løs.

Etter dette ble det ganske stille, men etter kaffepausen begynte det å bli litt liv igjen. Frode fikk en torsk rett etter pausen, vi så flere vak samt en del torsk som vinka med halen.

Jeg måtte dra i fire-tida, men Frode holdt koken en del lenger. Vet ikke om det ble mer fisk på han, det kommer han sikkert tilbake til.

Alt i alt en meget bra tur der Strand viste seg fra sin beste side

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av jamolund

Jeg og Frode (frodeh) var en tur på Strand i ettermiddag. Det var fine forhold og etter noen få kast fikk jeg en sjøørret på 1,3. Hadde på en annen en stund, men den kom seg løs.

Etter dette ble det ganske stille, men etter kaffepausen begynte det å bli litt liv igjen. Frode fikk en torsk rett etter pausen, vi så flere vak samt en del torsk som vinka med halen.

Jeg måtte dra i fire-tida, men Frode holdt koken en del lenger. Vet ikke om det ble mer fisk på han, det kommer han sikkert tilbake til.

Alt i alt en meget bra tur der Strand viste seg fra sin beste side

/JanA

hmm.. det var litt surt å stå å se Jan Arne dra i land en SØ etter et par kast, for så å komme ut igjen å et par kast til så satt den jammen igjen (større denne gang), men denne glapp. Vi fisket med ganske like fluer.. humøret bedret seg etter å ha landet en Torsk og etter at Jan Arne dro hjem, prøvde jeg meg litt til og klarte å lure to Torsk. Ikke så veldig store, men en av de var ganske vilter og hadde et aldri så lite utras. Det varte bare i max 3 sek, så var den pumpa....

Ellers så var det en fin tur. I og med at jeg hadde aldri fisket på Strand før, fikk jeg tips av Jan Arne som han også beviste i praksis... Håper det blir flere fisketurer, og kanskje jeg også kan lande en SØ denne gang [:I].

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice gutter!

Ser vi m¨få til et slags sørlandstreff nå snart ettersom det begynner å bygge seg opp endel medlemmer fra sørlandet.

jeg og kanskje jan planlegger også en tur neste uke, får håpe hellet er med oss.

ps. jamo:hva slags fluer brukte dere?

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dypvåg ligger omtrent vis a vi Lyngør. Fiskemessig er det i mine øyne et meget bra sted. Setter vel ned båten i Påsken så det er vel kanskje best å vente til over påske.

Det er sengeplasser til 6 stk i hytta , men liggeplasser til flere.

Det leies ut båter på Gjeving det er 7 minutter fra hytta med båt og 9 minutter med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.