Gå til innhold
Fiskersiden

Svenna på jakt...


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

Nei, heldigvis er ingen skadet - men de har god uttelling på jakta deres.

Jaktlaget møttes på torsdag og lørdag hadde de tatt 4 av 10 elg. Søndag tok de 2 elg.

Idag tok de 3 nye og enkel matematikk tilsier at de da har kun ett dyr igjen - ei ku.

Men jakta går vel fortest unna når man kan velge hva de tar - og ikke som nå; må ta ut ei ku?

Man gratulerer med en vellykket jakt og ser fram til å bli bedt på elgstek om kort tid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du med på de siste dyra..?

Fikk ikke flere sms'er fra hjortejakta :)

Nei, men jeg hadde meg en tur på egenhånd etter hjorten min, men så ikke noe.

Forøvrig skjøt en av jaktkompisenbe dyret for meg i dag så på lørdag er det inn å hente skrotten som hadde en slaktevekt på 70 kg.

Så nå blir det nok Hunters hjortegryte på Vestlandstreffet neste år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med kjøttskjæring.

Det gikk skikkelig bra i år, men vi fikk ett problem når galgen så slik ut og det lå tre elg ute i skogen som oxo skulle henges opp. :)

131020070006yx43Hrkiy59ObSjcyh.JPG?9

Vi måtte skjære ned fire å henge inne på slakteriet så vi fikk plass til resten av kvota.

Her ragger junior på den siste elgen jeg skjøt.

13102007000874Rv4vOIn2XWC3tEMe.JPG?100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike der gikk det unna.

Vi er også ferdig med jakten får i år. 11 dyr på 3 lørdager må være bra.

Med ein månad igjen av jakta så er det kjekt å være ferdig? Jakta skal nytast til siste slutt meiner nå eg.

Hjorten skal jaktast med kombinasjonen smygjakt/postering, ferdig arbeid. Jaging er effektivt men ikkje på langt nær så givande som å snike/lokke f.eks, men andre syns kanskje det er kjedelig, kvar sin smak. Her eg jakter er det skote 8 av ein kvote på 10, her er det umulig å få til noko særlig jaging pga valdets utforming og beliggenhet og ikkje er me nok folk så det eg jakter kvar for oss og alle hjelper til når det blir skote dyr. 2 bukkar igjen nå, blir bra dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.