Gå til innhold
Fiskersiden

en ny jerker inntar norske farvann


pikewallis
 Share

Recommended Posts

MP eller Morten hvis man vil bli i går den stolte eier av jerkstang og jerkbeten.

Den fluefiskende MP ser verdien i å utvide sitt fiske til det ultimate innen gjeddfiske og de store madamene går en ekstrem usikker tid i møte.

At gutten er grom innen fluefiske er det jo ingen tvil om og jeg vil tro at han da klarer å utvikle seg innen det ekstremt vansklige jerkfiske Der alt er opp til fiskeren og hans kroppsbeherskelse. Her er det ikke bare å kaste ut å sveive inn, her er det andakt og følelse i håndleddet som avgjør om du får fisk eller ikke.

Selv om Morten aldri ble høy og mørk så har han fått en stang som passer hans lengde perfekt å han kan utøve både opp og ned og sidelangs jerk.

Så da er det bare å ønske MP velkommen inn i en del av sportfiskeverden vi liker å kalle ekstremsportfiske.

Ingen over ingen ved siden og jammen er det langt ned til neste hehehhe. :lol:

Ha en fortrefflig helg alle sammen, det er rett før jeg stikker ut å jerker. Min fishing gear klokke blinker hefftig og det er 4 svarte fisker og det blinker fish fish fish, så da er det ingen tvil, madammen står å venter på at jeg skal lempe ut baite og i dag vil turen gå til Skotterud.

Go helg !!!!!

kozzzzzzzz MP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, godt noen lar seg målbinde :P Jeg må innrømme at turen jeg var med deg på ifjor var såpass lite vellykket at splitter ny jerk stang, snelle, fortom, sene og baits fortsatt ligger ubrukt hjemme :lol: Ble ikke helt imponert eller hekta sånn som jeg ble etter trolling jomfruturen Blydonkern tok meg med på... Kanskje jeg bør bli med en tur til, med eget utstyr?

Skitt fiske selvsagt!!!!

Endret av Gjeddebob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde trodd at denne tråden skulle bli verre når Erik ringte meg på jobb i dag og ba meg om å ikke være sur hvis han skrev noe om meg på siden.

Grattis MP, du lot deg overtale ja.

Jeg kan vel kalle meg selv en lettjerker dvs. abbor. Er ikke helt hekta på å denge 300g beten enda.

Tja, lot meg overtale? Det var første som skjedde da jeg kom inn døra var "her er stanga di, sett over penger etterpå" omtrent før jeg hadde tatt av meg jakka :P Etter det prøvde han å prakke på meg torskebaits av MuddyLuke, visstnok en svensk versting på baits. Mulig jeg fortsatt er litt fersk, men noen torsk på Steinsfjorden er det nå ikke.

Kan vel godt hende den får bli med på noen turer, skal ta et par kast foran Erik for å glede han stakkar :)

God helg, hilsen Morten (fluefisker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.