Gå til innhold
Fiskersiden

fiskrapport fra helgen (med alle bildene som skal være med)


pikewallis
 Share

Recommended Posts

Elgen, skogens konge og en10+

Plutselig fikk jeg øye på kua som sto ute på en øy i delta i Nordre Øyeren. Hu sto helt stille å fulgte meg nøye der jeg kom sigende i båten. Vi sto å betraktet hverandre en stund, så fikk jeg se at hun ikke var alene, men en kalv var med. Men så fikk nok være nok å de småløp inn i skogen. Nå var det å tenke smart, farten var av en slik art at de skulle vekk og etter som de var på en øy så måtte de over elven, og det enste stedet jeg kunne tenke meg de hadde muklgheten til å komme var i en liten sideelv mellom to løp i glommadelta. Å jammen fik jeg ikke rett, i den jeg kom opp til det litte sunde fikk jeg øye på kua og kalven igjen.

2010200720594BwpUYLNLGz6T6KOMt.JPG?88

jeg knipser og knipser helt til de forsvinner på baksiden av en liten kant ned mot elva på motsatt side av det jeg var. hehehehe smilte for meg selv der jeg satt en artig opplevelse å se disse store flotte dyre. De er så utrolig smidig, men så ........plaska det til å samme område og vannspruten sto.

OKSEN

201020072027YCJpc3BUrpMtrz2qgE.JPG?80

sat** for et flott syn, og for en fart det var på den. Og for en eleganse.

Hode høyt hevet og med kneløft alle kan misunnen den.

201020072025MmyEjxXgakr5xfjnag.JPG?93

Dette var en av flere utrolig opplevelse denne dagen, men mer om det i morgen......... :wub:

Etter denne flotte opplevelsen med elgen skulle jeg treffe Michael og vi skulle fiske oss igjennom dagen.

Med min lille månefaste statestikk i hode så var vi nå innen for tidsrammen hehehe.

Og jammen skulle det ikke vise seg at vi i dag skulle få noen ok fisker med Michael sin på 10,1 kg som topp. 111cm var hærligheten.

Her har fisket kommet opp i hoven.

og jeg skjønte for at det var en flott fisk,når michael roper sat** når han ser fisken for første gang skjønner man fort at det er langt over snipenivå

211020071746IYyCCq8bAFNwH1ZyBE.JPG?92

2110200717003yfcIvzvS1ziDtmjeN.JPG?32

en jæv***** flott fisk uten tvil.

2110200717456rzpcXBBH2brDHGfeY.JPG?13

Bærre å ta av seg hatten for både fisken og fiskeren.

For min del ble det denne gjedda på 6,1kg (95cm) dagens størte. Den tok på det første kastet jeg tok etter at vi var ferdig med Michael sin, så det skjedde litt på ikke alt for mange minuttene.

211020071720GBE9aipDhTHIsVI3vn.JPG?75

og ikke lenge etter på fikk Michael denne fisken på ca 5kg

211020071758h7ZQN29uK5axNu3qkD.JPG?36

Sammen med gjedda til Michael som var knall så var det skikkelilg morro med elgen.

Vi fikk totalt 15 gjedder denne dagen, så en fortrollende flott dag.

en liten gjedde jeg tok på fredag på skotterud, nok på en wolfcreec bete. :wub:

211020071753gsCFAHRwLBuBQcLOeh.JPG?100

3 nye gjedder over 5kg innen for månefasesyklusen hehehehe.

Takk for en glimrenmde opplevelse Michael. Nu er vi likt hehehehe :lol:

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting er sikkert, det å stå å kaste med en stang med beten opp til 300 gr tar på kroppen. Kast etter kast etter kast. Til tider kunne man tenkt seg å være en meiter, 3-4 stenger liggende ute å duppe mmmmm, er nok rimelig sikker på at den dagen kommer hehehe :D

Har vært å fått meg massasje i kveld å det skal jeg sige deg var nødvendig.

Takk for alle de flotte tilbake meldingene

Og igjen grattis til Michael som vippet over sin 3 tia i år.......

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med sprekt fiske .Fin rapport med ditto bilder som vanlig,Walmann :)

Skulle likt å sett fullverjonen av oksebildene.De tror jeg er knallbra :D

Edit:Skrivefeil i forfatterens navn:) (shame on me)

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med sprekt fiske .Fin rapport med ditto bilder som vanlig,Walmann :lol:

Skulle likt å sett fullverjonen av oksebildene.De tror jeg er knallbra :D

Edit:Skrivefeil i forfatterens navn:) (shame on me)

Kan nok tilfredstille deg på det punktet med fullversjon av elgoksen, skal legge det ut for deg i kveld LOS.

:wub::)

og sat** å flott det blir når man mittstiller innleggene. Det ser så ryddig ut liksom, ikke sant Trym

:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg glemte å fortelle om som jeg opplevde da vi var ute på lørdag, vi og vi, dette var lenge før Michael kom ut. Jeg satte ut båten rundt kl 0730 på lørdag og da jeg kom frem til område jeg hadde valgt å i fiske i, så kokte det med småfisk. Det var som å høre en kjele koke. Jeg så aspen flere ganger som jaget i overfalten. Det ble sakte med sikkert roligere å det var vel kanskje mitt nærvær som forstyrret den litt artige opplevelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg glemte å fortelle om som jeg opplevde da vi var ute på lørdag, vi og vi, dette var lenge før Michael kom ut. Jeg satte ut båten rundt kl 0730 på lørdag og da jeg kom frem til område jeg hadde valgt å i fiske i, så kokte det med småfisk. Det var som å høre en kjele koke. Jeg så aspen flere ganger som jaget i overfalten. Det ble sakte med sikkert roligere å det var vel kanskje mitt nærvær som forstyrret den litt artige opplevelsen. :)

Det var og helt vilt oppe ved bigsfossen og rundt 0700 om morgenen elva kokte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.