Gå til innhold
Fiskersiden

Broen ved bibelskolen på bildøy, rett før tunnelen til øygarden/fjell


alek
 Share

Recommended Posts

Hallais

Noen som vet navnet på den lille broen før man kjører inn i tunnelen til øygarden/fjell?Bildøybroen kanskje?

Var der idag med en kompis, stod på den siden som vender mot askøy.

Så ut som et sted hvor det kanskje var mulighet for SØ (ikke det at jeg har peiling på slikt, men kompisen min har visst).

En del strøm og ganske grunt.

Var mye napp og mye smålyr, klarte å få en lyr på rundt 2kg, men det var alt.

Vi kom ut dit ganske sent, hadde vært litt morsomt å prøvd seg der i dagslys.

Noen som har prøvd det stedet før? noen erfaringer?

Ganske tett opp til hovedveien, men det gikk greit. Man kan overdøve trafikken med tegn og signaler:)

Prøvde oss med alt fra 28g sølvsild, 6g møresild og ørret-rapalawobler.

Ble fast fisk på de fleste redskapene, men nesten bare smått.

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener kanskje strømmen i bildøypollen? Aldri prøvd der før, men tror nok det er en del lyr der iallefall. Har sett mye vaking der om kveldene på sommeren, så kan være noe sø også..

Kan nok være strømmen i bildøypollen ja...

Jeg balanserte meg ut på den betongkonstruksjonen som går ut i sjøen, og jeg kunne se mye fiske under meg. En del store fisk også.

alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømmen ved Bildøypollen er vel mest kjent for masse småfisk som angler skriver. Så om du vil ha fisk av litt størrelse ville jeg nok valgt en annen plass.

Vi så en del store fisk der også, men vi fisket vel egentlig bare for fiskingen sin skyld. Ganske deilig det å stikke rett på fisketur etter jobb. Av med uniformen og på med fiskeklærne.

Har stått under de fleste broene utover mot hellesøy, enig med at det er større og bedre fiskeplasser. men som sagt, var bare en liten tur etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så en del store fisk der også, men vi fisket vel egentlig bare for fiskingen sin skyld. Ganske deilig det å stikke rett på fisketur etter jobb. Av med uniformen og på med fiskeklærne.

Har stått under de fleste broene utover mot hellesøy, enig med at det er større og bedre fiskeplasser. men som sagt, var bare en liten tur etter jobb.

Hadde på en 3-4 kilos laks der for eit par veke sidan. Han benda seg laus frå kroken idet han kom inn i tangbeltet. Var på ei ultramjuk stang som eg har montert på eit flugeemne, så det bøgde seg heilt ned i snellefestet... Kanskje han står og ventar på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på en 3-4 kilos laks der for eit par veke sidan. Han benda seg laus frå kroken idet han kom inn i tangbeltet. Var på ei ultramjuk stang som eg har montert på eit flugeemne, så det bøgde seg heilt ned i snellefestet... Kanskje han står og ventar på deg?

Det gjør den!!

Skal nok klare å få den på kroken. Men jeg er en ivrig slukfisker, så den er pent nødt til å like sluker av ymse slag.

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den!!

Skal nok klare å få den på kroken. Men jeg er en ivrig slukfisker, så den er pent nødt til å like sluker av ymse slag.

aleksander

Var sluk dette her. Snellefeste og ringer for haspel montert på emne for flugestang. Var forresten jensen pirken grøn/sølv, 16g han beit på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sluk dette her. Snellefeste og ringer for haspel montert på emne for flugestang. Var forresten jensen pirken grøn/sølv, 16g han beit på...

Hvorfor ikke en haspelstang?

Just for the fun of it?

Fooresten, hvor stod du? inne i pollen mot båtene eller der hvor den betongkonstruksjonen er?

Vi stod på betongelementene, litt balanseproblemer hindret kompisen min i å komme helt ut. Men jeg stod helt ytterst, var litt morsomt å jobbe fisken inn på land:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å stå under broen å fiske der nede? Har lyst på en liten kveldstur, før det mørkner. Å stå å piske med flue i regnet e lite fristende :) Bor jo ganske nært og satt akkurat å tenkte over hvor jeg kunne fiske da jeg leste dette emnet nå :D

Forresten, noe sted å parkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å stå under broen å fiske der nede? Har lyst på en liten kveldstur, før det mørkner. Å stå å piske med flue i regnet e lite fristende :glare: Bor jo ganske nært og satt akkurat å tenkte over hvor jeg kunne fiske da jeg leste dette emnet nå :)

Forresten, noe sted å parkere?

Med vadeklær så kan man stå under broen ja, inntil brobenet. anbefaler det ikke. kanskje med tørrdrakt? Vi parkerte ved nedskjørselen til båthavnen og gikk gjennom undergangen. Stå på elementene eller i fjæresteinen. veeeldig grunn strøm men tang og sand.

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vadeklær så kan man stå under broen ja, inntil brobenet. anbefaler det ikke. kanskje med tørrdrakt? Vi parkerte ved nedskjørselen til båthavnen og gikk gjennom undergangen. Stå på elementene eller i fjæresteinen. veeeldig grunn strøm men tang og sand.

aleksander

Thanks. Tenkte ikke på å vade, men bare å stå på land under broen :) For å unngår evt. regn. Tror jeg tar meg en tur nå. Rapport følger om jeg orker å fiske :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks. Tenkte ikke på å vade, men bare å stå på land under broen :) For å unngår evt. regn. Tror jeg tar meg en tur nå. Rapport følger om jeg orker å fiske :glare:

Regntøy holder i massevis:)

du kan jo ikke stikke ut dit. og så bestemme deg for ikke å fiske....

Hvis man står på elementene så kan man se fisken under seg.

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare ikke ta ett vogntog i bakslengen spenolsen :glare: går faktisk en del blankfisk gjennom...der fossen kommer ned litt lengre inne er en velkjent plass for rømlinger

Lengre inne? inn mot båthavnen?

Jeg satt en sluk fast i "sakte fart" skiltet, så man bør være litt forsiktig når man slenger slukene inn mot strømmen under broen.

Hadde vært gøy å dra en grei blankfisk fra ytterste elementet.

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha var ute en tur der ikveld. Kom fram i skumringen og fant en finfin plass å stå. Tenkte jeg skulle svinge fluestangen litt her, og gikk opp i bilen og fant fram stangen og sekken med fluebokser og snellefuteral UTEN SNELLE! :) Hadde glemt at jeg la snellen med snøre til tørk hjemme etter å ha skylt saltvann av den igår :)

Så ble ingen fisking. Men tenker jeg skal ta turen imorgen for å avkrefte/bekrefte fiskens tilstedeværelse og bitelyst :) Rapport kommer i denne tråden iløpet av morgendagen isåfall :)

Forresten alek; Hvilke fiskeslag så dere? Noen salmonider?

bare ikke ta ett vogntog i bakslengen spenolsen ;) går faktisk en del blankfisk gjennom...der fossen kommer ned litt lengre inne er en velkjent plass for rømlinger

Tenker jeg prøver å holde meg til spey og rullekast :D Står det fjøsfisk inne ved fossen altså? Dumme laksen som tror den kan gå opp der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så nok bare lyr og sei, men det var ganske mørkt og hadde bare bakgrunnslys fra lyktestolpene.

Men vi så MYE fisk, så jeg kan ikke garrantere at vi ikke så noen blanke svømmedyr.

alek

Haha svømmedyr :) Er sikkert sjukt med lyr der når mørket faller på iallefall, pleier være lett bytte... Skal prøve på dagen der imorgen tror jeg. Med mindre bekkørret frister mer...men tror jeg gir meg med ørretfiske for i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.