Gå til innhold
Fiskersiden

Stangstativ


Gjest
 Share

Recommended Posts

Det er vel noen og enhver som får en del stenger etter hvert. Kan fort bli et problem med sikker og ryddig oppbevaring. Her følger oppskrifta på hvordan jeg oppbevarer mine:

Man tager en stykk brystningslist og en stykk vinkelist 45mm. Skru vinkellista ned i brystningslista med den høye kanten ut. Skru brystningslista fast i veggen.

Bilde_060_Small.jpg

Man har nå bunndelen hvor stengene hviler.

Skru så fast noen øyeskruer med plass til 5-6 stenger i mellom et stykke opp på veggen.

Bilde_065_Small.jpgBilde_066_Small.jpg

Bruk for eksempel en campingstropp (eller hvilken som helst lang strikk) og vips stangholden er ferdig:

Bilde_064_Small.jpg

Bilde_063_Small.jpg

Kjapp å lage og langt billigere og mye romsligere enn ferdig plastikkræl. Du selvsagt ikke bruke brystlist men jeg synes det er tøft med litt profil.

Husk for all del å skru bunnlista langt nok ned til at du får plass til stengene under taket! Den jeg har avbildet får jeg ikke plass til havfiskestenger i [:I]!

Hvis ønskelig kan jeg komme tilbake med bedre bilder. Laget denne på en innskytelse en sen kveldstime...

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.