Gå til innhold
Fiskersiden

pilking


mao
 Share

Recommended Posts

Det spørs jo litt hva du skal fiske etter, men her er mitt råd til den første turen til et abbor/ "småørretvann".

Må ha;

- Borr

- Lita pilkestikke

- Et par mormyska (iallfall rød).

- 10 meter sene. (sånn opp til en kilo ca.)

- Maggot (hvit)

- Et par tykke ullsokker i store nok vanntette støvler/ støvletter

Kjekt å ha;

Isøse (blir mindre kald på hånda når isen fjernes fra hullet)

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe å sitte på, noe å drikke, noe å spise..... :D

Noen ganger kan det også være kjekt med litt kraftigere utstyr og en balansepilk stående.... vet aldri :blink: hva som rører seg under isen.

Hold for all del beina og fingrene varme. Brukte mye hansker som var klippet av fingrene på mens jeg ordnet utstyret/kjørte fisk. Da holder du varmen rundt håndledd m.m. samtidig som du har litt kontroll med hva du driver på med. Men før jeg kjøpte sånne så var det utrolig hvilken erfaring du fikk til å få av deg doble vottepar raskt når det hogg....

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske røye så kjøp deg en god røyeblink. Tynn line ca.25cm nedenfor blink (0.20) f.eks. Og små kroker (enkel fluekrok holder sikkert.) 3 maggots festes midt mellom øya på maggot og de kan henge ned ved krokbuen og sprelle. Ikke punktèr maggoten, den skal leve på kroken, byttes ut ofte.

Ikke ramle nedi hullet da Mao.

Små mark er ypperlig til ørreten, det er bare å bòre flere hull og fest lina på kvister som festes over hullene.

Blir mere spennende og mere å passe på når du sitter med kaffen.

Skitt fiske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske røye så kjøp deg en god røyeblink. Tynn line ca.25cm nedenfor blink (0.20) f.eks. Og små kroker (enkel fluekrok holder sikkert.) 3 maggots festes midt mellom øya på maggot og de kan henge ned ved krokbuen og sprelle. Ikke punktèr maggoten, den skal leve på kroken, byttes ut ofte.

Ikke ramle nedi hullet da Mao.

Små mark er ypperlig til ørreten, det er bare å bòre flere hull og fest lina på kvister som festes over hullene.

Blir mere spennende og mere å passe på når du sitter med kaffen.

Skitt fiske !

tenkte å bore noen hull å stå 9 fot unda å bruke fluestanga

slik at jeg ikke ramler i hulle

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.