Gå til innhold
Fiskersiden

Nordstrand skytterlag trenger hjelp


svenna
 Share

Recommended Posts

Og derfor bør folk som skal skyte dra ut i skogen for å unngå problematikk med støy, fremtidig bebyggelse etc, etc. Jeg skyter selv fra tid til annen - og har ingen problem med å se at man av og til må tilpasse en marginal virksomhet etter andres behov. Selvsagt er det enkelt og greit å ha gangavstand til bane - men nærmiljøets hensyn må alltid komme først.

Menig: Et karpevann hverken bråker eller er til sjenanse for omgivelsene - tvert imot. Fotball er en fellesidrett for alle, og inngangsbillett til idrett for bla barn. Kan ikke fordra sporten - men ser behovet. :)

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor bør folk som skal skyte dra ut i skogen for å unngå problematikk med støy, fremtidig bebyggelse etc, etc. Jeg skyter selv fra tid til annen - og har ingen problem med å se at man av og til må tilpasse en marginal virksomhet etter andres behov. Selvsagt er det enkelt og greit å ha gangavstand til bane - men nærmiljøets hensyn må alltid komme først.

:)

Jeg ser det faktisk motsatt. Hvis man flytter til/bor i tettbygde størk, evt. en by, som Oslo, så har man en forventning om støy. En by er en by, blandt annet, fordi man har støy.

Hvis man, derimot, flytter til "landet", som her i Enebakk, så har man en forventning om stillhet og ro. "Landet" er "på landet" fordi det er stille og fredelig.

Ergo bør man søke å legge støyende aktiviteter mest mulig sentralt i tettbygde strøk, hvor støynivået er høyt fra før, og ikke ut "på landet", hvor en støykilde straks vil ødelegge "hele stillheten".

Stillhet/ro er jo en slags 0 tilstand. Enten er den der, eller ikke. I byen er det bråk og støy uansett, om volumet står på 5 eller 8 har lite å si.

Seriøst bør Oslo sette av områder til støyende aktiviteter sentralt, gjerne i forretningsområder, med minimal boligmasse. Kjør på med helikopterbaser, skytebaner og hva som helst, men ikke spre dritten ut til andre. Og blir det for bråkete for noen så, ja, flytt på landet! ;-)

Støy er et problem der det er stille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg, og ungene, ble vekt av en skuddsalve kl 0650 i dagmorges. To enkeltskudd og fem kjappe. Hørtes ut som en pistol av liten kaliber.

Det var ikke rett i nærheten, tipper på andre siden av Langen, men nært nok til å vekke oss, som ligger med vinduene åpne.

Sikkert noen som avslutta festen med en gøyal salutt. Kjekt å vite at idioter, som fyrer løs 0650, midt i uka, har bæretillatelse, og bor i nærheten av meg.

Herregud.... :o

Om jeg var imot ny skytebane i Enebakk i går, så spør meg i dag :lol:

Ja, jeg ringte politiet (etter et bleieskift på minstemann), som begynte med å forsikre meg om at de ikke kom til å rykke ut, egentlig greit nok, ikke så godt å vite hvor "skudd i mørket" kommer fra. Men de sa det samme sist gang, når naboen, i pissfylla, begynte å skyte leirduer i hagen. Men da kom, til slutt, spesialgruppa fra Oslo, maskingevær og full utrustning. Det er så utrolig fint med denslags i nærmiljøet, blandt unger og blomster i et rolig boligområde.

Forbud mot våpen hjemme hos privatpersoner. NÅ! Og til hælvete med skytebaner i samme slengen, vi har ikke bruk for det.

(Overdriver en smule akkurat nå, men alt for feidens skyld ;-))

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel ikke akkurat noe med skytebane å gjøre ... :D

Tullinger finnes det overalt :)

Nja, hagla til "leirduenaboen" er jo ikke knytta opp til noe skytterlag, eller må man være medlem i dag for å ha hagle? I allefall kjøpte en kompis av meg pumpehagle på postordre når han var 18. Riktignok var faren flytta ut, morra stein gærn, broren narkoman, og kompisen min hadde støttekontakt, men hagle det fikk han kjøpe gitt :-) Dog er dette over 20 år siden.

Men pistol i heimen fordrer da både medlemskap og deltakelse på baneskyting (inkl. innendørs)? Eller kan jeg bare melde meg inn, vente en stund og kjøpe meg en "gunner"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være medlem av Skytterlag eller Jakt og fiskeforening for å få kjøpe våpen.

Pistol/revolver har andre regler, strengere.

Kan ikke huske årstall, men pumpe/automathagle ble solgt fritt som hagle før, men sent på 80'tallet mener jeg de begynte å registrere de som andre våpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.