Gå til innhold
Fiskersiden

Lørdagstur i Abu Dhabi.


S10G
 Share

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle gjøre mitt for å forsterke vinterdepresjonene til de av dere som sliter med slike ting.

Er for tiden i Abu Dhabi i forbindelse med jobb.

Her er det temperaturer rundt 27 degC noe som for min del er som de aller beste dagen hjemme i Norge.

Etter en bedre frokost på Marina Mall i Abu Dhabi tok jeg meg en liten spasertur langs havna i området.

40100_s.jpg

Hadde med meg stanga for å se om det var mulig og lure en liten fisk eller to.

Fant meg en grei plass med utsikt mot Emirates Palace, et av de bedre hotellene i området.

40101_s.jpg

Va mye liv i vannet med noen tøffe stripete fisker og endel horngjel som lekte seg i vannskorpa.

40102_s.jpg

Prøvde meg med diverse sluker, woblere, meite med strandsnegl osv, med det ble ikke noe føling med fisk før jeg tok fram en gullfarget streamer flue og hekta denne bak en ørretbombe.

Dette resulterte i en sprek horngjel på første kast. Tror horngjelen her nede er like hekta på gull og glitter slik som de lokale sjeikene, for denne flua var det eneste den tok på og den gav fisk på nesten hvert eneste kast

40103_s.jpg

De fleste lokale fiskerene var av typen som bedrev brygge meite med reker og blekksprut som agn. Et fiske som forøvrig gikk ganske seint i dag. En av dem, en inder, ble ganske fasinert av oppsettet mitt med ørretbomba og streameren. Han kom bort for og få noen nye tips som kunne forbedre fisket. Han kunne ikke forstå at jeg kunne få fisk på noe når jeg ikke brukte agn. Han fikk velge seg en streamer fra flueboksen, valgte en oransje, festet denne på surfstanga å prøvde kaste. :lol: Trenger vel ikke utdype hvor ”vellykket” dette var, men han var nå hvertfall glad og fornøyd med sin nye type fiske.

Hadde desverre litt for store kroker til og få noen av de stripete til å sitte. Har fått tips om en lokal fiskebutikk så satser på at jeg finner noe der i løpet av uka, hadde jo vært greit med en ny lokal art før jeg tar turen hjem igjen.

40104_s.jpg

I dag søndag 16/12, gikk mesteparten av dagen vekk på jobb.

Men fikk hvertfall tid til å stikke innom et par av de lokale fiskesjappene i området.

40165_s.jpg

Skulle egentlig bare ha meg noen få kroker, men prisene var så latterlige at det var vanskelig å stoppe, ble til slutt en hel pose med diverse dill til den nette sum av ca 700 NOK :)

40166_s.jpg

Fant blandt annet noen kroker av merket Osama...

Noen som har kjennskap til disse? Er nok eksplosivt gode..

...

Endret av S10G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok at det er Skarpsilda, ser faktisk orginal ut også, kosta rundt en tier.

40287_s.jpg

Flirte litt da jeg fant norske varer i en liten arabisk fiskebutikk.

40288_s.jpg

Snella er sikkert noe billig kinesisk piss, men fikk den og stanga for ca 120 kroner.

40289_s.jpg

Merket er RISN og størrelsen 6000 4.7:1 utveksling, kjennes faktisk forholdsvis robust ut, men om den holder finner jeg fort ut når jeg kommer hjem.

Blir nok desverre ikke mer fiske her denne gangen, siste dag denne gangen blir i morgen. Men ser ikke vekk i fra at jeg skal tilbake en gang.

Kansje en tur med disse da :lol:

http://www.fishabudhabi.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.