Gå til innhold
Fiskersiden

Veals "SureTravel" Beach


Taxisvein
 Share

Recommended Posts

Har lest noe om flerdelte surfstenger skrevet av john holden, skal se om jeg kan rote det frem. Men mener han var svært skeptisk til flerdelte stenger og hadde knukket flere. Men teknologien bør ha komt såpasse langt at disse stengene etterhvert er brukende. Men noen kastemaskin tviler jeg på at det er. De råeste surfstengene er som regel todelte og det er en grunn til dette... Alt kommer an på hv du skal bruke den til i bunn og grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Fox travel Beach seksdelt, så forøvrig helt lik ut. Helt grei stang å fiske med, at den var seksdelt var ikke mulig å gjette hvis man hadde fisket med bind for øynene. :) Det eneste aberet er at seksdelte stenger nødvendigvisk blir tyngre enn to- eller tredelte, så jeg tipper vekta på denne er 7-800g. Kastemaskin er det ikke, men bortsett fra vekta tåler den sammenligning med vanlige stenger i denne prisklassa både når det gjelder kastelengder og brukervennlighet. Av flerdelte surfstenger er vel den firedelte Daiwa Wilderness Travel Beach ansett som den beste i sin klasse.

Men skal du fiske i Middelhavet ville jeg absolutt ha vurdert en stang som er lettere både i vekt og kastevekt. Synes denne blir litt for tung til det bruket. Du får jo gode teleskopiske surfstenger i Italia av lokale merker, for eksempel Milo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.