Gå til innhold
Fiskersiden

MATERIALE TIL FLUEBINDING


Storlaxen
 Share

Recommended Posts

Pengar og spare kan vel diskuterast, men då får heilt klart større utvalg på internettbutikkar.

Eg har absolutt best erfaring med www.grandesfluefiske.no . Han har godt utvalg og servicen ikkje minst, er knallgod og fyren er svært hyggelig! Og i tilegg har du varene i posten på 3 dagar!

Det var vel mitt tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er en fordel å sjekke hår og fjær ol. før man kjøper det. Men, det er jo uendelig mange andre ting som man kan kjøpe via nettet, og da kanskje fra samme produsent som selges i butikken. Dersom noen med hell har bestillt materiale fra en nettside i utlandet, kunne det vært interessant å høre hvilken side de har bestillt fra og hvordan prisene er der i forhold til her hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i så mye forskjellig av ymse kvaltiet gjennom tidene at jeg konsekvent må se materialene og gjerne sjekke dem nøye før jeg handler, så for meg blir det uaktuelt å handle slike ting usett. Værst er det på materialer til laksefluevinger. Der river jeg gjerne alt materiale ned fra veggen i butikken og går gjennom hver eneste pose for å velge ut det jeg vil ha.

Der jeg handler skaffer de stort sett alt på forespørsel også, så det blir ikke engang bestilling på varer de ikke har for meg. De bestiller gjerne opp enkeltsaker også, men det kan være artig å skumme gjennom utenlandsek nettbutikker for å finne nye materialer og bruksområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ErikR

Espen: skal du handle tempelhundshår trenger en ikke å se varene engang, når man shopper hos Dag midtgård.sinnsyk kvalitet! rev og andre ting er man selvsagt nødt til å sjekke ut.

www.midtgardfluefiske.no

Heheheh. Jeg gikk på skole og spilte fotball med Dag og kjører eller går forbi eller innom butikken 2-3 ganger i uken, så jeg kikker likesågodt på utvalget der også jeg, Erik. Men andre kan jo ta det som et kvalitetsstempel fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å kikke innom en hobbyforretning/garnforretning; her finner du materialer til spottpris.Har ved flere anledninger funnet materiale her som har en 100-dobling av pris hos assortert sportsfiskeforretning(mtp mengde).I min hjemkommune er det en butikk hvor jeg får kjøpt masse kroppsmaterialer, ribbing, flash, fiskeøyne+++.

En stor del av de sjøørretfluene jeg benytter innehar materialer fra denne forretningen.Min gode kamerat Harald Larsen(Fiskeguiden) har vært særdeles kreativ gjennom en årrekke, og benytter disse "hobbymaterialene" i de fleste av sine fluer.Salty Pink(som jeg rangerer som kanskje den aller beste sjøørretflua-små str) har kun "hobbymaterialer.

Dyrt er nødvendigvis ikke det eneste gode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Grandes fluefiske er super.

Stavangerbutikkene er sinnsykt dårlig på fluebinding. Handler knapt materiell i butikkene lenger. Er det noe jeg trenger kan du banne på at de ikke har det. Sjelden det er noe spennende nytt som henger å dingler. Jæren sportfiske er bra, men blir for langt å kjøre.

Kroker handler jeg stort sett hos en kompis til spottpris. Men de er sløve i den butikken også. Har vært tomme for dobbel salar krok #9 i over ett år. Skammelig!! sløv kompis..hø,hø. Lite nytt som henger å dingler...bare det mest nødvendige. Ekorn og rev.

Noe bedre i haugesund på mx...blir noen småkjøp enkelte ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Takker for mange og gode innspill. Mye materiale bør man nok først sjekke, men en del materialer som tråd, dubbing, tinsel, flash, etc. er det jo ikke like farlig med. Særlig ikke hvis man kjøper et merke man har kjenskap til fra før. Det samme gjelder vel for sakser, stikker, etc.

Uansett: Veldig bra å få tilbakemeldinger på ulike erfaringer fra brukerne av fiskersiden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.