Gå til innhold
Fiskersiden

pentax k100d og k10d


morten74
 Share

Recommended Posts

K100D er ett supert kamera, til den prisen kanskje det beste..

Men for 3000 mer så får du ett kamera som har bedre bildekvalitet, mye bedre byggekvalitet (bl.a værtetting) og 10mpx mot 6 på K100D.

I mye større grad ett kamera og vokse med - Samsung GX-10 er samme kamera som K10D

Anbefaler en tur her :

http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K100d leste jeg nettopp en test av i "Digital photo" og det ble vel fremhevet nettopp som et velegnet kamera for de som skal ta steget til digitalt speilrefleks, bla pga ldet var veldig enkelt å bruke for nybegynnere.

K10D er et mye bedre kamera, det er ikke til å legge skjul på, men K100d skal absolutt gjøre jobben. Og så kan du evt oppgradere etterhvert om du blir litt hekta, da tar du bare objektivene med deg til neste Pentax kamera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værtetting er vel ett must vel ? Og det er det dårlig med på k100d ?

Værtetting er ikke et must. Det kommer litt an på hvordan du bruker kamera. Pentax K10D er det eneste kamera til under 10 000,- som har skikkelig værtetting.

Canon 400D og Nikon D80 har ingen værtetting men dei er likevel meget gode kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ble faktisk det. merkelig nok er det kit-et billigere enn bar ehuset på samme sted, som jeg håpet lå like under 6000,- siden kit-et kostet såpass lite....

Det er nok pga innkjøpstilbud/kampanjer eller lignende. Ellers er det jo bare å kjøpe kit-et og så så selge kitobjektivet for 500,- så har du huset til 5595,- :angry2:

Elkjøp her har to av desse inne og de skulle ha 9990,- for det. :o Når jeg fortalte hva det ble solgt for andre steder gikk de ned til 8590,-. Det er mer enn det jeg betalte med 16-45 objektivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.