Gå til innhold
Fiskersiden

Ny i Trondheim


Gjest BanJon
 Share

Recommended Posts

Gjest StadJon

Heisann!

Mulig denne skulle vært i "Forskjellig" seksjonen, føl fri til å flytte den dit isåfall.

Jeg har nettopp flyttet til Trondheim som følge av frøken her og nå har jeg begynt å se meg rundt etter aktiviteter her i området. En telemarking behøver litt tid på å bli kjent med nye omgivelser og nå håper jeg på tips her.

Hva slags muligheter finnes her for salt og ferskvannsfiske? Jeg driver mest med kystfiske og har tenkt å starte litt med kystmeite når jeg finner meg en jobb her og får inn litt penger, behøver utstyr.

Tips mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Mulig denne skulle vært i "Forskjellig" seksjonen, føl fri til å flytte den dit isåfall.

Jeg har nettopp flyttet til Trondheim som følge av frøken her og nå har jeg begynt å se meg rundt etter aktiviteter her i området. En telemarking behøver litt tid på å bli kjent med nye omgivelser og nå håper jeg på tips her.

Hva slags muligheter finnes her for salt og ferskvannsfiske? Jeg driver mest med kystfiske og har tenkt å starte litt med kystmeite når jeg finner meg en jobb her og får inn litt penger, behøver utstyr.

Tips mottas med takk. :)

Jøss har du flytta......

Regner med at du blir med på isfisketreffet i februar? Jeg har nemlig tenkt meg oppover så sant det passer.

Vi må jo få litt fisk sånn at sjefen for "team tåka" (Lasse) ikke blir for kjepphøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Jøss har du flytta......

Regner med at du blir med på isfisketreffet i februar? Jeg har nemlig tenkt meg oppover så sant det passer.

Vi må jo få litt fisk sånn at sjefen for "team tåka" (Lasse) ikke blir for kjepphøy.

Heisann!

Ja, blitt flytting på meg. Håper å kunne få utvidet fisket her i området. Isfisketreffet i februar hadde vært knall, håper det blir kaldt og at isen legger seg. Her i Trondheim er det bare surt for tiden, dårlig med rene kuldegrader. Team Tåka fortjener en pangstart, så jeg er med på treff hvis det blir noe av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ja, blitt flytting på meg. Håper å kunne få utvidet fisket her i området. Isfisketreffet i februar hadde vært knall, håper det blir kaldt og at isen legger seg. Her i Trondheim er det bare surt for tiden, dårlig med rene kuldegrader. Team Tåka fortjener en pangstart, så jeg er med på treff hvis det blir noe av. :)

Det er bra.. Jeg skal garantert hvis det passer.. "Tackleniggeren" fra Fyresdal kunne ikke pga skole???? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Det er bra.. Jeg skal garantert hvis det passer.. "Tackleniggeren" fra Fyresdal kunne ikke pga skole???? :)

Skole?! Nei nå har jeg hørt det og! :D

Du vet hvordan det er, han lar seg lett distrahere. F.eks ved bilhavari; da var det jo rett inn på shappa og handle "natur blad". :D

Men synd at han ikke kan bli med, vært moro med hele tulling-gjengen der på en gang.

Forøvrig takk for alle gode tips så langt fra folk her.

Hvordan er vannkvalitet osv i fjorden her, hvor bør man unngå å bruke fisk fra? Regner med at det er noen så-som-så steder i fjorden her og?

Håper det kan by seg muligheter til å kunne få bli med noen andre trondheimsfolk på tur her etterhvert, eventuelt bare for å bære en tacklemappe eller to. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole?! Nei nå har jeg hørt det og! :)

Du vet hvordan det er, han lar seg lett distrahere. F.eks ved bilhavari; da var det jo rett inn på shappa og handle "natur blad". :D

Men synd at han ikke kan bli med, vært moro med hele tulling-gjengen der på en gang.

Forøvrig takk for alle gode tips så langt fra folk her.

Hvordan er vannkvalitet osv i fjorden her, hvor bør man unngå å bruke fisk fra? Regner med at det er noen så-som-så steder i fjorden her og?

Håper det kan by seg muligheter til å kunne få bli med noen andre trondheimsfolk på tur her etterhvert, eventuelt bare for å bære en tacklemappe eller to. :D

Han nekter fortsatt på at han hadde noe med den lektyren og gjøre :D:D

Spørs om jeg får legge ut et bilde eller to for og se om det er noen som kjenner seg igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vannkvalitet osv i fjorden her, hvor bør man unngå å bruke fisk fra? Regner med at det er noen så-som-så steder i fjorden her og?

Håper det kan by seg muligheter til å kunne få bli med noen andre trondheimsfolk på tur her etterhvert, eventuelt bare for å bære en tacklemappe eller to. :D

Jeg spiser ikke fisk som er fanget i sentrum og spesielt rundt ila. I dette området er det visttnok endel miljøgifter som gjør at en bør unngå å spise for mye av fisken. Fra Trolla og bort fra byen skal det ikke være noe problem i alle fall. Har ikke hørt om andre steder hvor fisken ikke er spiselig, men utelukke det fullstendig skal jeg ikke gjøre..

Blir nok mange muligheter for å bli med ut på tur utover året om du vil det. Er en del inkludert meg selv som fisker mye i området og nok vil fortsette med det utover! I tillegg blir det sikkert noen mini-treff etterhvert også! :)

Som allerede nevnt, ismeitetreffet anbefales i alle fall på det sterkeste! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Velkommen til barteland! Du kjenner vel til oss i NKML, og vi er mer enn villig til å vise vekk det meste av plasser o.l. Bare send pm om du vil bli med på tur, nå i starten av semesteret blir det som oftest ganske mye fiske.

Lykke til som liksomtrønder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Takk, det er hyggelig å høre. :)

Enn så lenge så er jeg uten jobb og ganske så tilgjengelig, så hvis noen har tenkt seg ut en dag så må det gjerne tipses om det. Jeg hadde et stort flyttelass og alt av utstyr er hjemme i Bø. Men hadde vært artig å bare blitt med en tur, skravlet og fått litt erfaring med steder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ørret du skal jakt så er svean en fin plass å begynne.

Mange fine plasser, lett tilgjengelig og du får litt oversikt over hvor langt opp nidelven går. Går du fra svean og oppover så kommer du til hyttfossen, ovenfor den starter selbusjøen.

I rettning nedover finner du Fjæremsfossen. Også nedenfor denne er det fine plasser for å lure ørretteen.

Vil du starte nermere byen så kan du fiske fra nedre leirfossen og oppover, fiskekort for fiske i midtnorge fås kjøpt på bla G-sport heimdal og city syd (nevner disse da de er lette å finne)

Så har du gjedda i jonsvatnet.

Fjorden fra trolla og utover samt øysand/gulosen/børsa som fine fiskeplasser i sjø.

Tofa sine sider er fine, ta en titt innom de når de er oppe å går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Supert med mange tips.

Både ørret og gjedde er svært interessant, jeg har blant annet en lattelig dårlig gjedde-pers som må knuses. Blir gjedda stor i Jonsvatnet? Kjørte rundt vannet forrige helg, det er ganske så svært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med mange tips.

Både ørret og gjedde er svært interessant, jeg har blant annet en lattelig dårlig gjedde-pers som må knuses. Blir gjedda stor i Jonsvatnet? Kjørte rundt vannet forrige helg, det er ganske så svært.

Potensialet er der ja, men at det blir fisket så mye etter den er noe annet. Går rykter om at det skal ha blitt tatt to gjedder over 19kg der under prøvefiske for noen år siden, som også skal ha blitt sluppet løs. Tas iallefall hvert år flere gjedder over 10 der.

Begynn med kystmeite om du allerede ikke er hekta :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg vært hjemme i Telemark og hentet fiskeutstyr og varme klær til utendørsaktiviteter. Så hvis folk i trondheimsområdene en dag har lyst til å ha med en ny-innflyttet på en fisketur fra land her omkring en dag så må det gjerne sies ifra.

Har ingen stenger for tungt fiske ennå, er stenger fra 12 - 45 gram. Utstyr til kystmeite kommer når jobb og penger er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.