Gå til innhold
Fiskersiden

6lb abbor fra Themsen?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Fisken er visstnok tatt under tjuvfiske:

http://www.gofishing.co.uk/news/News-Searc...ed/?&R=EPI-4438

EDIT: Fjernet en særdeles malplassert "s", det var bare stygt og teit med den "s"-en der. Dumt, dumt, dumt, aaaaaaarrrrrghhh!!! Æ SPYR!!! Hvis forumet hadde hatt stavekontroll kunne slike katastrofale tabber vært unngått.

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre tatt ulovlig i følge flere vitner ja...

Skjønte ikke det med ulovligheten.. hvis jeg setter opp et skilt med fiske ulovlig ved båtplassen min så vil ikke rekorder bli godkjent hvis noen får fisk der? Hva private personer/eiere av et strandområde/kaiområde måtte mene om folk skal kunne stå og fiske på land er vel totalt irrellevant?

Er det ikke reglene som de som godkjenner rekorden som må tilfredstilles? De reglene åpner vel ikke for at privat/tifeldig/lemfeldig skilting fra hvemsohelst skal ha noe å si, eller?

Jeg skjønner at regler ifht. feks fiske i et område med private rettigheter, som en elv, et privat vann, må gjelde, men at man er uønsket på land, og at noen derfor har skiltet fiske ulovlig, har vel ikke noe å si.

Hva gjelder i Norge?

Merkelige greier

Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ferskvann er det jo andre regler enn i sjø i Norge også, det er grunneier som har fiskeretten og kan i praksis nekte folk å fiske.

Jeg skjønner det der rettighetene er formalisert og konkretisert (som det sikkert er i dette tilfellet?). Men feks så har vi tinglyst rett til båtplass, bading, fisking og krepsing i Langen (Tinglyst i skjøtet til eiendomen). Men det betyr jo ikke at jeg kan forvalte denne/disse rettigheten(e) på noen måte, med mindre man setter ned et organ, bestående av grunneiere som har rettigheter i vannet. Frem til da så gjelder jo nasjonale regler ifht bading, fisking, krepsing?

Det er jo på en måte vi grunneiere som "eier" rettighetene i vannet, men når vi velger å ikke forvalte dem aktivt, som gruppe, så må jo almindlige/nasjonale regler gjelde, tenker jeg. Vet at det er enkelte som driver en eller annen form for nekt ifht. krepsing langs deres egen strand, men det er jo bare tull, sålenge man ikke har en felles forvaltning og krepseren følger de nasjonale, lokale reglene for krepsing generelt.

Om jeg setter opp et skilt med "All fisking, krepsing, bading forbudt", ved båtplassen min så betyr det jo nada, selv om jeg har dokumenterte rettigheter, og hvis noen setter ny rekord for abbor, tatt med stang fra båtplassen vår, med skilt, så kan vel ikke det påvirke rekorden? Det vil jo sette krav til at fiskeren holder orden på om grunneier godkjenner fiske fra eiendomen for at rekorden skal kunne bli gyldig. I praksis vil det si at fisker må fiske fra offentlig grunn.

Det vil være så håpløst at jeg mener det må være tull å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.