Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøaure


auratus
 Share

Recommended Posts

Trenger ikke være i elve utløp, men gjerne i brakkvann.

Finn plasser med leopardbunn, kanskje odder med strøm.

SØ viker kan også være bankers.

Bruk noe fargrike fluer eller sluk i den kalde årstiden, den pleier å ta da(min erfaring).

Siden du er fra Jæren skulle det vel ikke være noe problem å finne en plass eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kommer sikkert ann på hvor i landet du fisker. Har selv fisket med flue langs kysten i bamble og kragerø siden i våres og fisket har toppet seg mot november og er fortsatt bra nå i desember. Siden jeg er nybegynner av året på dette fisket har jeg selvfølgelig ikke den store erfaringa , men de SØ jeg har fått har jeg stort sett tatt på det jeg vil kalle en sildeimitasjon.Også noen er tatt på "frede".Har ennå ikke tatt SØ på dypere vann enn ca 2 meter, og veldig nære land.

Etter en heller frustrerende periode på våren og tidlig høst hvor jeg prøvde alle metoder,fluer,sluk,steder,etc.... begynte ting å skje..

Etter dette valgte jeg ca tre plasser hvor jeg fisket og ble rimelig godt kjent.Dette trur jeg er vikitig!De samme plassene som tre dager på rad ikke gir en **** kan den fjerde gi deg BIG time!

Well, thats my two cent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg skal klare å gi noe tips til deg så burde du prøve hvite fluer. da menes fluer ala kvitebjørn, dog nobbler,hvit zonker. funker ikke det hadde jeg gått for orange saker. reke imitasjon, mickey finn med masse mirror flash eller en silde imitasjon. hot flash minnow er mitt førstevalg da.

du burde også tenke over dte med inntrekksfart. mange velger å fiske ekstremt sakte nå som det begynner å bli kaldt i vannet.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider