Gå til innhold
Fiskersiden

Artsfiske i området rundt Drøbak.


langnes
 Share

Recommended Posts

Hei.

Siden isen er dårlig rundt omkring, og det er mye vann i ælvene, tenkte jeg å fiske litt i saltvann.

Jeg har fisket ekstremt lite i sjøen, så målet er å få noen nye arter. Så derfor lurte jeg på hvor jeg burde dra, i nærheten av Drøbak. Vil gjerne ha tips om plasser med muligheter for greie dyp fra land. Og hva slags tackler bør jeg kjøre? Pater noster eller glidende??? Er helt grønn når det gjelder kystmeite, så kom gjerne med forskjellige tips/triks osv...

Endret av langnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å si i fra når du skal fiske, så kan jeg bli med å vise deg alt av tackler og plasser. Fredrik blir sikkert med han også, han er jo fra Drøbak.

Hvilke arter har du i saltvann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint det, har veldig lite peiling på alt som har med saltvann og gjøre...

Har usle seks arter i saltvann; Torsk, sei, sandflyndre, skrubbe, bergnebb, berggylte. Har noen flere arter, men det var i seks-åtte års alderen, og da visste jeg jo ikke hva slags arter det var. Så kan ikke telle med arter jeg ikke husker helt... Målet var å slå artsantallet ditt... :D 43 eller?? men blir nok ikke noe av det, for kommer bare til å fiske saltvann til ferskvannsfisken våkner igjen, eller isen legger seg bra igjen..

Endret av langnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.