Gå til innhold
Fiskersiden

verste laksefiske på 100 år


Olagaard
 Share

Recommended Posts

nja stoler ikke helt på som blir skrevet...synes også det er rimelig radikalt og drastisk å innføre slik restriksjoner som det planlegges, på bakgrunn av 1 EN dårlig sesong...

nei, tommelen ned for disse forslagene...vent heller til neste sesong og se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at det settes i gang tiltak. Ett år med restriksjoner tåler vi

og ser en tilbake på sitt laksefiske... Hvor ofte er det en tar flere

laks daglig?

På en annen side har en fugl hvisket i øret mitt at det drives utstrakt laksefiske

i norsk økonomisk sone hvor utenlandske garnbåter legger ut flere titallt lenker

på mange km i hver. Har ikke funnet dette bevist, da A jeg ikke har søkt gjennom

EU dokumenter B ikke bor langs kysten og dermed ikke har vært i de aktuelle

sonene selv. Men er det slik at en må legge skylden på de norske kilenotfiskerne

for at bestanden har gått ned? Hva med oss som står i elva og kaster med flue, mark

eller sluk... Mine erfaringer er der at det skal ikke mye til før en fisk kakkes i hue. Kanskje

den norske laksefiskeren også kunne bli flinkere til å sette ut igjen noe fisk, og da spesielt

av den større laksen som hverken er særlig fin til mat eller burde opp av elva i det hele tatt.

De fleste fisker jo for fornøyelsens skyld ikke for å fylle opp fryseren. Selv om det i enkelte

debatter kan virke som at det er det siste som er viktigst. Laks får en jo tak i på rema1000

og er det kvaliteten på maten det er snakk om så er ikke den så mye dårligere på rema enn

den er i ei småsur elv.

Jeg reiser hvert år ca 65mil en vei for å kose meg langs Namsen vassdraget bredd og henger ikke

med geipen om en ikke har slått ihjæl en storlaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.