Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Spania i mars..


kit
 Share

Recommended Posts

Kan dessverre ikke si noe om hvordan fisket er på denne tiden av året, men etter en tur i områdeti august kan jeg gi noen generelle råd. Jeg fisket i saltvann fra land, og mulighetene for storfangst er forsåvidt små. Fisken står stort sett ved bunnen, så å fiske med paternoster på bunn vil nok gi best resultat. Bunnen er råtten, så regn med å miste en del takkler.

Den mest interessante fiskearten var tykkleppet multe, som fantes overalt, men mest i havneområdene. Snittvekten her var på rundt kiloen, men vi så 3-kilos multer da vi snorklet lenger ute på strendene. Denne ble fisket med brisling på dupp ca midtveis i vannet, friline med hel brisling burde vel også være en bra metode. Du kan også prøve med en brødbit fisket etter en ørretbombe eller dupp. Sørg for å ha med nok agn, da 99% forsvinner i magen på småfisken du ikke får på kroken.

Så mye folk som var ute og fisket etter mørkets frambrudd, de brukte lange surfstenger med paternostertakkel som ble fisket rett utenfor brenningene eller i dyphull. De dro opp mengder av fisk rundt halvkiloen, mest pageller og havbrasmelignende saker. Så ut som om de var plaget av småfisken her også, da de dro opp ofte for å sjekke og skifte agn.

Til sjøfiske etter småfisken og multa kan du ta med en lett, lang stang med en medium snelle, kroker str 6-12 og et par følsomme dupper. Til nattfiske etter større fisk ville jeg anbefalt en stang på minimum 12 fot som tar kastevekter på 100 gram eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.