Gå til innhold
Fiskersiden

Isen i bunnefjorden nå?


MC85
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Da jeg satt på toget i dag så jeg at det lå is over hele fjorden fra malmøya og innover!

Det har jo vært ganske kaldt om nettene i det siste. 5 kuldegrader as we speak.

Er det noen sjanse for at isen er gangbar helt innerst nå? Noen som har vært og sett?

var det for å fiske i dag (Breivoll). Det var ikke mulig å fiske der nå. Det var is over det hele nå og den var nok 1-2 cm tykk. Det skal nok ikke så veldig mange dager til med minus 10 før vi kan gjenoppta isfisket igjen.

Selv om det ikke ble noen fisk på meg ble det som trøst funnet etterlatt fiskeutstyr. En spole med fiskesene og noen nye sluker ble funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det for å fiske i dag (Breivoll). Det var ikke mulig å fiske der nå. Det var is over det hele nå og den var nok 1-2 cm tykk. Det skal nok ikke så veldig mange dager til med minus 10 før vi kan gjenoppta isfisket igjen.

Selv om det ikke ble noen fisk på meg ble det som trøst funnet etterlatt fiskeutstyr. En spole med fiskesene og noen nye sluker ble funnet.

Nå svarte du på en gammel tråd da...hehe.

I natt var det 10 kuldegrader. Kanskje det er gangbart i morgen hvis det blir bra kaldt til natta... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarte du på en gammel tråd da...hehe.

I natt var det 10 kuldegrader. Kanskje det er gangbart i morgen hvis det blir bra kaldt til natta... :)

Tipper werner svarte bevisst på denne gamlen tråden. Hadde selv tenkt meg en tur til Hallangpollen i går, men droppa det da jeg tipper isen er passe tykk til å bli hjemme. Ikke får man gått på den, og ikke får man kastet fra land.

Mulig tørrflue etter mink ville fungert, men jeg er ikke helt der ennå:D

Endret av vibe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper werner svarte bevisst på denne gamlen tråden. Hadde selv tenkt meg en tur til Hallangpollen i går, men droppa det da jeg tipper isen er passe tykk til å bli hjemme. Ikke får man gått på den, og ikke får man kastet fra land.

Mulig tørrflue etter mink ville fungert, men jeg er ikke helt der ennå:)

Ja sakens kjerne var at det gikk ikke å fiske med sluk eller å gå utpå isen. Med snøen vi fikk i dag ga jeg opp håpet om isfiske. Med gangbar is kunne vi fått en artig mulighet til fiske etter SØ.

Det eneste man kan få fisket etter nå er vel mink og sjøfugl, men det er jo ikke fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.