Gå til innhold
Fiskersiden

Fangstrapport / Sjøørret / Sørlandet


MoH
 Share

Recommended Posts

Fikk en Sø utenfor Farsund på 49cm i dag klokka 1100. Dårlig kondis. Fulgte flere etter helt inn til land. Tipper den største av de som fulgte var på ca 70cm. Skulle gjerne hatt den på hehe..

Er det noen av dere der ute som fisker i Kalvelvfjorden for tiden? Ser det står folk der og kaster hver eneste gang jeg kjører forbi. Er det en god plass eller bare lett tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en Sø utenfor Farsund på 49cm i dag klokka 1100. Dårlig kondis. Fulgte flere etter helt inn til land. Tipper den største av de som fulgte var på ca 70cm. Skulle gjerne hatt den på hehe..

Er det noen av dere der ute som fisker i Kalvelvfjorden for tiden? Ser det står folk der og kaster hver eneste gang jeg kjører forbi. Er det en god plass eller bare lett tilgjengelig?

Hvor var det du fisket? Var selv litt ute igår, blåste litt, og en del bølger i lyngdal. Fikk en på ca 30, men den fikk gå tilbake i vannet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en Sø utenfor Farsund på 49cm i dag klokka 1100. Dårlig kondis. Fulgte flere etter helt inn til land. Tipper den største av de som fulgte var på ca 70cm. Skulle gjerne hatt den på hehe..

Driver du å øver Morten?

Hadde en liten tur i Ranvika søndag morgen. Nix fisk. kjente ikke noe engang. Tror nok Sømskilen er den rette plassen for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blanket både i sømskilen og fevik på søndag. Forholdene var nok ikke de beste. Fikk forøvrig en del ørreter tidligere i uken, da vinden var rolig og litt mer sørlig. De fleste to rekeimitasjonen til frodeh...

/JanA

Prøvde du rundt vessøyneset og inn til Fladeborg? Pleier å være fin plass der. Ikke langt hjemmefra heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, er som regel der jeg begynner. Har ikke fått noe særlig der i år, men det er en spennende plass...

Bor du på Nedenes?

/JanA

Født og oppvokst.

Har ett par lure plasser i bakhånd som må prøves til helga. Tror Morten og er interessert. Skal gi et pling om vi reiser. Tror det blir lørdag formiddag.

Atle har forresten funnet fluestanga frem fra glemselen. Tror han og vil prøve litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Født og oppvokst.

Har ett par lure plasser i bakhånd som må prøves til helga. Tror Morten og er interessert. Skal gi et pling om vi reiser. Tror det blir lørdag formiddag.

Atle har forresten funnet fluestanga frem fra glemselen. Tror han og vil prøve litt.

Fangstrapport Tvedestrand.

Var ute og dorga på torsdag. 6.5 grader i Tvedestrandsfjorden, 5 grader i Lyngørfjorden. Litt for kaldt, feil månefase og laveste vannstand. Vi hadde to "fine" på som ikke ble med inn til håven, fikk to andre med hjem, 750 og 900 gram. Fikk de på Rapala original 11 cm blå/hvit og sort/hvit. Fine i skikken. Uansett en fin tur og mye spenning. Men det er litt kaldt i sjøen ennå. Får prøve å få tatt bilder neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dorget hver dag i uka som gikk i Isefjærfjorden. Så mye sø i Kassenkanalen. Fikk en inne ved Naudesund. Ellers helt dødt i fire dager.

Det er merkelig. Fiskene har vært mere enn villig til å hoppe på flua her i mandal -_-

Var ut iforgårs en liten tur, fikk 3 stk rundt 500g i de første 5 minutter og kun noe forsiktige napp etter det. Har ikke kjent noe stort, men det er nattfiske som gjelder nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pen SØ på flua. 49 cm kjempesprek. Fikk en mindre også og mistet to. Dette var forrige uke i Grevstadvika. Skal ut en tur i morgen og. Ellers så ser det greit ut med fisk synest jeg. Ser en del SØ som jager overflata.

Skal se om jeg kan få noe hjelp slik at jeg kan legge inn bilder. Blir en del bilder på turene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en pen SØ på flua. 49 cm kjempesprek. Fikk en mindre også og mistet to. Dette var forrige uke i Grevstadvika. Skal ut en tur i morgen og. Ellers så ser det greit ut med fisk synest jeg. Ser en del SØ som jager overflata.

Skal se om jeg kan få noe hjelp slik at jeg kan legge inn bilder. Blir en del bilder på turene.

Er visstnok en del rømt oppdrettsfisk som lett tar litt ullne Nedesfluer, særlig i Grevstadområdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har for det meste stått med tohåndsen og øvet på spey-kast i det siste, så i kveld tenkte jeg meg ut etter sjøørreten. Hadde to på, fikk inn den minste (bilde på bloggen).

Hadde på storebroren dens, men den ville ikke være med inn...

Har hatt på min først havabbor mens jeg øvde på spey, den tok en gammel Ally's med en halv krok så den satt ikke lenge :-) Sjøtemperaturen er mellom 17 og 20 grader, så det bør vel være en viss sjans for å treffe på fler etter hvert

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv ute idag tidlig, prøvde meg litt på rossfjord, men der var det så mange fjesing, at jeg ga opp, tok en tur til Lenefjorden, og fikk fjesing, Den fikk gå tilbake, makrellen var der og, men ingen tegn til SØ. :S Er den vekke for sommeren? :)

Den er veldig vrien å få+ om sommeren. natten er eneste tid jeg gidder å fiske den i sjøen. den trekker ofte vekk fra de kjente områdene man finner den om våren. derfor må du ofte lete på endel andre steder.

lene= fjesinghelvete! men det finnes også litt havabbor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.