Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Gaula ?


sølvreven
 Share

Recommended Posts

Ja disse mellom-mennene er "populære" karer, de legger alt til rette (i Euro).

Finner, svensker, dansker, tyskere. Det er de som regjerer nå.

Fremdeles ledige plasser, så det er håp.

:lol:

http://www.fishmaster.fi/Gaula-norsk.htm

kansje vi burde tatt pæng i stede får cocnag

:)

får å vise god plasser :):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror faktiskt inte Gaula är så"hot" längre... På svenska laxfiske.nu låg Gaula länge i topp bland "Hetaste fiskevann", nu har den halkat ner till 5:e plats. Jag har hörde ett rykte om att många svenska Gaula fiskare var på väg att lämna älven. Fisket går ner och priserna upp. Ska de börja titta på egna älvar i Sverige?

http://www.laxfiske.nu/fiske/fishing

Ja det er egentlig litt rart dette. I Gaula er det danskene som regjerer. Det er ikke uten grunn at de kaller elva for Danske-elva :) Riktignok ser jeg en og annen svenskregistrert bil langt oppe i dalen de gangene jeg kjører til Røros. Og det er meget sjeldent vi har sett svensker nedenfor Gaulfossen. Jeg tror faktisk ikke jeg har møtt mere enn 5-6 svensker siden 1989 ! Svenskene har mere tradisjon for å fiske i Orkla, det er fluefiske hovedsaklig som gjelder, og Orkla er jo en mere typisk flue-elv. Akkurat som finnene har sansen for Namsen. Så svenskene i Gaula, de fisker langt ovenfor Støren, helst i Haltdalen-området <_<

Gaula har nok ihvertfall aldri vært "hot" for svenskene nedenfor Gaulfossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er egentlig litt rart dette. I Gaula er det danskene som regjerer. Det er ikke uten grunn at de kaller elva for Danske-elva :D Riktignok ser jeg en og annen svenskregistrert bil langt oppe i dalen de gangene jeg kjører til Røros. Og det er meget sjeldent vi har sett svensker nedenfor Gaulfossen. Jeg tror faktisk ikke jeg har møtt mere enn 5-6 svensker siden 1989 ! Svenskene har mere tradisjon for å fiske i Orkla, det er fluefiske hovedsaklig som gjelder, og Orkla er jo en mere typisk flue-elv. Akkurat som finnene har sansen for Namsen. Så svenskene i Gaula, de fisker langt ovenfor Støren, helst i Haltdalen-området :lol:

Gaula har nok ihvertfall aldri vært "hot" for svenskene nedenfor Gaulfossen.

Ja, eller så var det något "spök" i statistikken för nu är Gaula i topp igen på laxfiske.nu... ;)

Det är nog en populär älv bland svenskar, danskar, finnar möter man också... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.