Gå til innhold
Fiskersiden

Sømskilen 30/12


jamolund
 Share

Recommended Posts

Årets siste fisketur gikk til Sømskilen, det startet noe tregt men etter noen minutter satt det på en halvkilos sjøørret. Fisket med en hvit wolly bugger med fl. rosa conhead. På denne plassen pleier det sjelden å bli bare en ørret så jeg trodde det skulle ta litt av, men etter en halv time og flere flueskift gav jeg opp.

Satte på en rosa glimmerreke med gullhode og forflyttet meg hundre meter utover, da begynte det å skje ting. Etter noen få kast satt det på en liten SØ, men den slapp like før land (like greit). Etter noen kast til satt nok en SØ, litt større men fremdeles under målet. Etter dette fikk jeg en microlyr, før en ny SØ tok flua. Den siste var vel rundt målet. Alle fiskene ble sluppet ut igjen.

Flua ble bundet av min datter på 4, jeg nektet henne å bruke superlim så flua ble ganske opptygd:

<a  href=]http://www.fotoknudsen.no/archive18/221220...AAx.JPG?1' alt='221220...AAx.JPG?1'>

Alt i alt en bra avslutning på fiskeåret 2004

Godt Nytt År

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra fangst Jan Arne og godt nytt år :) . Datteren min er bare 18mnd og har ikke latt henne prøve seg på fluebinding enda, men det er kanskje på tide [ :o )]. Fikk ikke vært noe ute i rom jula, det var mye familiegreier... Men det værker skikkelig i kaste armen så jeg stikker nok ut en av dagene. Kanskje en tur til Sømskilen....

/frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode, vi må ta oss en tur dit så snart nordavinden har gitt seg! Sømskilen er et meget bra sted å være på vinteren.

Når det gjelder is, så var det et tynt lag i brakkvanssonene i romjula men nå er den borte. Det samme gjelder for vannene i nærheten, det var ~5 cm is på Temse i jula men jeg vet ikke hvor mye is som er igjen under overvannet nå. I Rore og Syndle er det enkelte steder som er gangbare, men jeg er usikker på hvor...

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.