Gå til innhold
Fiskersiden

ny fluesnelle til 7-8er stang


puderhunden
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Eagle Large Arbor 78 liggende som du kan få billig - helt ubrukt... (Har aldri prøvd den, så jeg overlater til andre å utale seg om den er et godt valg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snella ska brukes i sjøen etter SØ,HA,lyr m.m og etter gjedde og annen større fiske i ferskvann. har bare ei fluestang, så i begynnelsen blir den nok brukt til alt fra tørt til harr til storfisk. ønsket om flere spoler er pga at jeg ska fiske etter mange arter, dermed forskjellig snører(flyt,int,synk)

maxpris: 1000kr

tar gjerne imot tips om nettbutikker med bra tilbud på fluesnelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil billig si ?

Skal prøve å ikke spore av tråden her, men godt under halv pris av ny ihvertfall - uten at jeg husker sikkert hva det var - 699,- eller 799,- - kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøre: SA Stillwater kan anbefales som intermediate til de ikke alt for store fluene, skal du opp i store (og tunge) fluer vil jeg anbefale deg blant annet SA Striped Bass i intermediate/Synk 1

Snelle - Streamstix Troutseaker er vel et billig og greit alternativ om du ikke kommer over noen med godt utvalg på de utgåtte Backwindersnellene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! surfet litt etter det samme selv her om dagen, kom over en greys snelle med 3 spoler for en BILLIG penge, kansje litt for billig? Kansje noen som har noe erfaring med greys i denne prisklassen?

http://grej.dk/default.asp

Edit: fikk ikke linket: Klikk inn på fluehjul- Greys

Endret av anonymefiskere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det kommer ei messe på Lillestrøm i slutten av mnd som kan være verdt å få med seg. På villmarksmessa bør det jo dukke opp en del gode tilbud på bl.a. sneller.

bor i elverum og kommer fra holmestrand. hva heter messa, hvor er den og har du noe dato på den?

forresten takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel villmarksmessa på lillestrøm det er snakk om, dato er vel 27-30 mars hvis ikke jeg husker helt feil :D

den greys snellen er helt ok, men ingen knall snelle hvis du er avhengi av en god brems. Har hørt at bremsen på den snellen kan bli litt uggen med kjøring av stor fisk. Jeg har hatt en Greys gtx som er hakket over den du linket til tror jeg, den holdt i en SØ sesong så gikk bremsen på den...

Nå har jeg kjøpt meg en troutseeker snelle fra streamstix og jeg er knall fornøyd!

jeg vil anbefale deg å kikke litt rundt på folk som selger brukte (ubrukte) sneller, disse går gjerne for halv pris og da får du som oftest en helt strøken snelle

Endret av Frithjof
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker verdens beste fluesnelle...:)

En Danielsson LW 4/7... en fantastisk svensk snelle (ingeniøren og inovatøren bak LOOPs snellekonsept). Jag bruker den på en klass 8 stang och det er en fantastisk kombo. Det mest positive med snellen er bremsen som er av fullstendig verdensklass... selvfølgelig en masse annet med den som er bra.

http://www.danielsson-flyreels.se/index.ph...k-fakta〈=sv

Endret av foo6669
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jo ikke dollarkursen så værst om dagen heller..jeg bestilte akkurat en Lamson Litespeed til 1500 spenn fra statene.

Ofte på denne typen sneller er det gratis express-frakt verden over.

Enig med osasv1. Dollar kursen er rimelig kul for oss nordmenn om dagen, så og kjøpe en snelle fra statene er noe du bør vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.