Gå til innhold
Fiskersiden

Flu. Enkelt men effektivt.


tryta
 Share

Recommended Posts

Fikk ett spørsmål i en annen tråd om hva som var i "godteposen"

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...ndpost&p=378241

Svaret er ganske enkelt,og det har hvorvidt jeg husker også vært postet lignende tips før.

Her er min metode.

Ganske ofte under fisketurer opplever man at fks hvittinger svelger dypt,eller at småfisk blir sprengt på vei opp fra dypet.

Disse fiskene putter jeg i fryseren til det er mange nok til en liten flu økt i uthuset.

Kjøttkværna er av godt gammelt fabrikat så inen andre legger seg opp i hva den blir brukt til.

Melkekartonger,plastbøtter eller annet man har for hånden duger.

Bruk ikke plastposer,da dette lukter ille om det ikke er ordentlig forseglet i fryseren.

Fisk,brød,hundemat fra lidl og reke rester fra tidligere fisketurer kan fks brukes.

47751_s.jpg

Putt noen steiner oppi deigen underveis i oppmalingen av fluet.

47752_s.jpg

Her er det hundemat som går i kværna,da hundemat fra lidl ikke bør brukes til firbente venner.

(jeg fikk 15kg .)

47753_s.jpg

Tilsett vann og eventuelle smaks tilsetninger om ønsket.

Dette er ett supert lokkemiddel ved bryggefiske eller til oppankret båtfiske.

Plastbøtter skal ikke kastes i naturen etter at de har gjort nytten sin for andre gang!

Lykke til og skitt fiske. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tiner ikke så fort om du surrer en avis eller 2 rundt melkekartongen før du putter det i en pose.

Bare spør Haien eller Fredz hvordan det luktet av fiskesekken min etter ett lite uhell med flu og reker.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Smart det her, skal prøve det ved land en gang. Gjort noe lignende ved makrellfiske om høsten, da brukte jeg litt guffen sild som jeg la i et nett som hadde vært fylt med nøtter tidligere, la en stein oppi og senket det hele ned til 4-5 favner via et tynt tau. Så var det bare å riste litt i tauet av og til og snacks drysset ut i vannet.

Forøvrig enig i plastpose vs melkekartong med aviser rundt. Plastposer med fisk som ikke brukes raskt etter fangst, begynner å lukte gammelt og stramt etter en stund selv om de ligger i fryser. Matvarer bør ikke ligge i nærheten, for fiskearomaen kan faktisk sette lukt/smak selv om fisken ligger i poser. Frosne melkekartonger med aviser rundt virker derimot til å stenge fiskearomaen bedre inne.

Men spørsmålet blir: Kan denne praksisen som her omtales, strengt tatt komme under "C&R"? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle bli trengsel på hytta til treffet,så kan jeg ringe SFT å spørre om å få sekken tilbake.

Hadde ikke hjerte til å kvitte meg med sekken.

Sekken fikk seg en runde i dusjkabinettet med avfetting/motorvask for så p vli dynket med sitron vaskemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke lyst til å ødelegge resten av maten i fryseren.

Puttet oppi noen pakker med agnsild/brisling som var begynt å lukte litt.

Resultatet var at bestemor rygget tilbake når hun åpnet lokket på fryseren.

Siden den gang,så har jeg hatt ett eget lite fryseskap hvis behovet melder seg.

Men takk for tipset. Sikker på at naboen din liker deg? :P:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.