Gå til innhold
Fiskersiden

Abel eller Loop


Myklebust
 Share

Recommended Posts

Er shimano den eneste snelle du vil ha?

Kan vel bli litt vanskelig å fine god fluesnelle der[ :D ]

Nei fra alvor til erling: jeg har for tiden forelsekt med i loop lw, har kun slike i bruk i tilegg til dryflyen. Ufattelig god og jen brems og balanserer mine stenger perfekt. Skal ha meg en 4 seven og snart, gleder meg til det.

Featherweigt solgte jeg rimelig raskt, brukte den en sesong, men å kjøre laks uten lyd ble smertefullt for meg. Ingen lyd ingen morro hehe.

Clw sies å være bra, den har samme brems som FW, kanskje en tanke svakerer maksbrems, men en fullverdig brems for det meste av fiske i Norge. Bakdel, det blir varmt under hånda dersom du har den uvanen å sette hånda under snella når laksen raser avgårde. Grafitt avleder ikke varme slik som metall.

Til ehånds er det ikke tvil: LW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er opptatt av lyd/knarr Tres Bien.., svakeste konstruksjonen på LW snellene er faktisk mekanismen som lager lyden.., pass på [ :D ].

(Godt det er den delen på snellen som ikke har betydning for de fleste andre LOOP har valgt å nedprioritere).

Ellers tror jeg at alt skrytet om LOOP´s LW sneller er sant.

(Må snart få muligheten til å kjøre skikkelig fisk med min LW [ :) ]).

Tres Bien, klarte du til slutt å sette sammen LW snellen som du skrudde fra hverandre [ :P ]

Mvh

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ArildH

Ser du er opptatt av lyd/knarr Tres Bien.., svakeste konstruksjonen på LW snellene er faktisk mekanismen som lager lyden.., pass på [ :D ].

(Godt det er den delen på snellen som ikke har betydning for de fleste andre LOOP har valgt å nedprioritere).

Ellers tror jeg at alt skrytet om LOOP´s LW sneller er sant.

(Må snart få muligheten til å kjøre skikkelig fisk med min LW [ :) ]).

Tres Bien, klarte du til slutt å sette sammen LW snellen som du skrudde fra hverandre [ :P ]

Mvh

Arild

Har etterhvert blitt ekspert på å snu retningen på den snella:) alle mine har vært med sveieven feil vei, tenker aldri på såt før jeg skal rulle inn, hehe, da må jeg fram med verktøyet etter en dags hat fordi sveiven er feil vei...

Joda lyden er viktig, kjedelig med storlaks som dubare får vondt i fingra avm kjedelig hvis du slå en alt du kan uten at han skriker, i alle fall på filmer med van damme.

Den fjæra er enkel å få fatt i hvis den skulle ryke, har enda tilgode at en ryker, men så er den eldste snella kun et par år, men flittig brukt. Den har fått brynt seg på storlaks til og med[ :P ]

Sjekk og waterworks lamson sneller, f3 force er rå!!!!!!!

Kompisen har brukt denne ei stund nå, aldri skylt den ikke etter bruk i saltvann (nesten som å banne i kirka) MEN DEN GÅR ENDA LIKE FINT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abel går vel for å være det beste hvis pris ikke er med i bildet her. Selv har jeg loop midge, nymph wide, og Evotech LW, av disse er LWen best men egner seg ikke i de letteste klassene etter min smak. Trad snellene krever for mye kjærlighet etter min smak.

Sjekk også andre merker, vision kommer med sneller som så rett så støffe ut nå, eldre modellene har jeg ikke hørt noe negativt om. Slate har masse bra, guideline har meget bra sneller. Så nok å velge mellom.

Men hvis valget er abel eller loop og du spør hvem som gir mest for pengene, loop er billigst så svaret må vel bli loop :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Hermansen

Abel går vel for å være det beste hvis pris ikke er med i bildet her. Selv har jeg loop midge, nymph wide, og Evotech LW, av disse er LWen best men egner seg ikke i de letteste klassene etter min smak. Trad snellene krever for mye kjærlighet etter min smak.

Sjekk også andre merker, vision kommer med sneller som så rett så støffe ut nå, eldre modellene har jeg ikke hørt noe negativt om. Slate har masse bra, guideline har meget bra sneller. Så nok å velge mellom.

Men hvis valget er abel eller loop og du spør hvem som gir mest for pengene, loop er billigst så svaret må vel bli loop :D

Hva slags Guideline sneller vil du anbefale? 700 kr og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Myklebust

Hva slags Guideline sneller vil du anbefale? 700 kr og oppover.

Nå er det en stund siden jeg har sett på sneller, men gå en tur i butikken, se litt, kjenn på snella. Spør litt grav litt om info. Ta med deg modellnavnet hjem søk forum om andre har erfaringer. Sjekk tester

Så ta deg en avgjørelse. Nå veit jeg ikke hvor mye nytt som kommer, men jeg ville igrunn bare påpeke at det finnes andre bra sneller enn loop og abel :D

Jeg handler som regel på inpuls, og av en eller annen grunn blir jeg alltid fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det ikke var det som var originalspørsmålet, men siden det har blitt dratt fram flere andre sneller som fungerer, så: http://www.tiborreel.com/tibor.html

Merkelig at ingen har nevnt dem i farten. Her snakker vi vel sneller som fungerer.

Til Myklebust: Angående ditt spørsmål, så kommer det noe an på hvilken størrelse du skal ha, altså hvilket fiske du skal benytte den til. Det er f.eks ikke mye fiske i dette landet du trenger en snelle med brems på til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Espen Ørud

Vet det ikke var det som var originalspørsmålet, men siden det har blitt dratt fram flere andre sneller som fungerer, så: http://www.tiborreel.com/tibor.html

Merkelig at ingen har nevnt dem i farten. Her snakker vi vel sneller som fungerer.

Även solen har fläckar..... Min kom precis hem efter ett veckor hos doktor tibor, hoppas den funkar bättre nu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.