Gå til innhold
Fiskersiden

Denne "turisten" vart funnen i Sognefjorden.


Davyen
 Share

Recommended Posts

Det hører jo ut som om de fant ut hvilken kutling det var ("ette er ein kutling som er sjeldan i Norge. Den fins i varmare vatn, og har forvilla seg til Sogn,") men journalisten mente vel at det ikke var vesentlig for artikkelen. Eller at hun glemte å notere det på blokka si.

Hadde vært morsomt om sportsjournalister begynte med det samme. :)

"Et lag spilte mot et annet, et av dem vant"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt en mail til journalisten. Kanskje det blir gutsing i Sognefjorden snart :blush:

Tipper på klippekutling utifra det jeg kan se av bildene, men det kan jo like godt være noe helt annet..........

Den er jo litt svart til klippekutling å være, men det kan komme av all spriten :blush:

rsv023cd11.jpg

rsv023cd10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått svar, det er en spisshalet kutling.

Hvis noen har spørsmål eller ønsker flere opplysninger så kan jo jeg videreformidle det til forskeren.

Spisshalet kutling er jo ikke så veldig spesielt. Vi har en stor koloni her i Stavanger og selv om denne er den nordligste registrerte lokasjonen av spisshalet kutling (ref. Byrkjedal, Pethon og Svensen), så har jeg sett bilder av spisshalet kutlling fra Sognefjorden som broderen har tatt.

Den på bildet var utrolig mørk. Slik skal et skikkelig eksemplar se ut :blush:

rsv042cd10.jpg

Det finnes også registrerte kolonier fra Oslofjorden trur eg. Siden denne kutlingen har en utpreget spiss hale, kan det jo ikke være så vanskelig å bestemme den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.