Gå til innhold
Fiskersiden

Flu


Vansjø Havfiskeklubb
 Share

Recommended Posts

Jeg har så langt kun brukt fluposer når vi fisker håkjerring. Men det er like mye for og få ein bekreftelse på att det er fisk i området som att lokke fram fisken. Problemet med kjerringa er att hvis ho finner posen så gjør hu kort process med den. Jeg setter alltid ut posen dagen/kvelden før fiskedagen og tar opp posen før fisket begynner for og se om den er borte. Ja den er som regel borte eller urørt. :)

Men det er langt ifra noen garanti for fisk bare for att posen er borte/flerret eller att du ikke ska få fisk når posen er urørt. I juli i fjor fisket vi i 6 dager og nesten hver dag var posen sundrevet eller borte uten att vi fick kjerring. I november 2006 så fisket vi 3 dager og posen var urørt alle dager og vi fikk totalt 3 kjerringer. ^_^

Problemet er (trur jeg) att disse fiskene vandrer over store områder och hvis di finner posen rett etter jeg har satt den ut så tar det ikke mange minuter forren den er oppspist og da svømmer fisken videre og er det 10-15 timer tils vi heiser opp for og kontrollere så kan kjerrringa vare ganske langt unna.

Men etter "vanlig" fisk så har du ikke dette problemet og da blir det selvfølgelig ein sikkrare metode.

Vet att det brukes ein del under vrakfiske for og trekke fisken ut ur vraket og da plasseres posen oppstrøms i forhold till vraket.

Flu kan vel ha ein positiv effekt på alle fisker som bruker luktesansen når den jakter.

Noe annet som du bør tenke på hvis du fisker mens posen er i sjøen er plassering av båten i forhold till strømmen. Ankre så du havner foran posen og ikke bak da fisken mest sannsynlig stopper opp vid posen. Nedstrøms alltså.

Endret av Gotland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.