Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor er GromGjedda i Glomma


TrophyHunter
 Share

Recommended Posts

Hei

I dag har jeg lagt ut skuta mi i Glomma (15fot lami med 4hk,hehe), etter et lengre opphold i Isesjø. Har akuratt rundet 40 gjedder i Isesjø hittil i år,men ruggen har latt seg utebli, den største har vært 5,1kg. Men i motsettning til Isesjø, som jeg kan kjøre i blinde i en liten orkan, er jeg totalt "lost" i glomma....

Båten har jeg lagt ut i nipa (rett ved brua), og det kommer til å bli et utgangspunkt for fremtidlige dørjeturer... Men hvor kjører jeg? Hvor ligger ruggen? Og et enda viktigere spørsmål; Hvilke farger hisser GromGjedda i Glomma?

På forhånd takk... hilsen "lost on glomma" [?]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du regner med å komme til dekket bord med hele pakka??????

Aner ikke hvor du har satt ut båten hen; Hvis Sarpsborg, så burde du finne ut hvor Gamle Ottesen drar. Flere har gjort forsøk på det via båt, men han er en luring, så hvis du klarer å sjekke det via land (i kikkert) så er du vel på vei. Ellers er Grønsund stedet eller helt oppi Sørum.

Jeg er er selvfølgelig fra Drammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør nok ikke ligge for nær gamle Ottesen, nei!

Et par kompiser presterte å merke båten sin "Gjeddekongene". Ble visst ikke noe god stemning når de kom i nærkontakt med ham.

Det går vel grom gjedde hele veien fra Hafslundsøy til Glennetangen (stort lenger drar du vel ikke med 4hk).

Når det gjelder agn skal du ikke være redd for å bruke for store agn. Kjempewobblere i knallfarger. Spørs selvfølgelig litt hvor farget vannet er. Kan godt tone ned fargene litt når vannet er som klarest.

Hva med å prøve bunnmeite eller duppmeite etter storgjedda. Dorging med dupp og død mort kan være en killer langs kanten av renna utenfor Hafslundsøy.

Lykke til med storfisken!

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe,dekket bord nei professor Bacon ,men kanskje et par hjelpsomme hint [ :P ]

Det er sarpsborg som er utgangspunkt ja, og jeg har tenkt til å "spionerer" litt på mr.ottesen (sånn fra avstand), hvis jeg er så heldig å treffe på han.... Er veldig usikker på dybder rundt omkring, så det er vanskelig og velge riktig wobbelsluk....(kjørte faktisk på både bunn og fjell under nipabrua,hehe.....

Fikk faktisk 2 søte kilos gjedder på første prøveturen (30min), så det lover bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke alle gjeddene i glomma personlig slik Ottesen gjør, men jeg har noen tips om du er helt grønn[^] Dessuten har GjeddeKongen, Mr.Ottesen blitt mer åpen for å dele erfaring på sine gamle dager! Har truffet han på fisketur i glomma flere ganger og han har gitt meg mange gode tips. Så om du treffer han, slå ann en prat, han elsker å prate!!!

Slik vannstanden er nå, ville jeg tatt turen fra Nipa og oppover under kraftledningene. Vidre oppover er det mange gode fiske plasser, men det er nok en fordel å ha ekkolodd for å finne dyp rennene. Er også bra ned mot Sarpefossen, men jeg ville ikke anbefale deg å kjøre ned dit med 4Hk! (Hard strøm)

Når det gjelder wobler så er vel grelle farger et tips når det er sterkt humus fraget vann. Jeg tror det er vikltigere å være på rett sted til rett tid, og riktig dybde.

PS! Husk de fleste gjedder i Glomma(Sarpsborg) har blitt dresert av Ottesen fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, takker for tips...

Er ikke grønn når det gjelder gjeddefiske, men å navigere meg rundt i glomma ja,hehe... første turen vi var ute nå dørjet vi fra nipa og opp til kraftlinjene,og ned til omtrent ravneberget igjen, mest for og titte, det åpnet seg en ny verden for å si det mildt, etter å ha vært i isesjø i 4-5 år [^]

Men jeg ser frem til å slå av en prat med Gjeddekongen hvis jeg treffer på han. Men jeg gleder meg mer til å treffe på en av hans dreserte gjedder på +10 , hehe [ :P ]'

takk flemms...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.