Gå til innhold
Fiskersiden

Villeste jeg har vært med på!


Hatungajama
 Share

Recommended Posts

Tok turen til mitt superhemmelige sjøørret-sted i går ettermiddag. Sola skinte og jeg hadde ikke den store trua før jeg så hvor grumsete sjøen var og hvor mye strøm som fosset forbi.

Iallefall; resultatet av ca. 4 timers fiske var 5 sjøørret, SOM JEG ALLE MISTET! :)

Den største var et sted mellom 3-4 kg som rullet flua ut av munnen i tangen 20 cm fra meg. De andre var rundt kiloen.

Så nå er det bare å pakke sekken og sette seg i bilen igjen. Skal huske kamera i dag.... :)

....skal også ta med hov i dag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Har vært registrert før under et annet navn, men får ikke tilgang til den kontoen.

Hoven og kamera er pakket!

Satser på at de står der fremdeles.... :D

Send pm med tideligere nikk til espen så fikser han det. kansje til og med på burstan sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur i ettermiddag kveld med nesten samme resultat. Sinnsykt bett og action fra klokken 19-21 og så ble det helt dødt. Mistet en flott sjøørret som jeg tipper var mellom 3-5 kg. Fikk gitt ordentlig tilslag og etter ca. 10-15 minutters kjøring virket den klar for landing. Luringen hadde selvfølgelig ett utras igjen i seg og etter 30 m vill ferd gikk den opp i et villt hopp og slo flua ut av kjeften..... Er nesten utgjort og der og da måtte jeg bare sette meg ned.... :(

Etter en feit snus og en kaffetår var det på 'an igjen. Gikk 10 minutter før den neste satt. Fin fisk på ca. kiloen som ble med hjem. Fikk en til litt senere på rundt 800 gram som jeg hadde tenkt å sette ut igjen, men flua satt langt nede i gjellene så den måtte bøte med livet. Blir nok ovnsstekt ørret i helga!

Alt i alt en fantastisk tur og det superhemmelige stedet leverer nok en gang. B)

Skal prøve å få lagt ut bilder i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt en del flere turer de siste dagene, men ingen av de store har gitt seg til kjenne igjen. Har imidlertid blitt mange av denne sorten, rundt halvkiloen, som selvfølgelig blir satt ut igjen.

15042008ay1.jpg

Som sagt syns jeg det er svært gledelig at det virker å være mye ungfisk i fjorden. Lover bra for fremtiden!

Og så blir det nok en ny tur i kveld, ja..... :)

Endret av Hatungajama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.