Gå til innhold
Fiskersiden

Flom - i år kan det bli værre


 Share

Recommended Posts

Husker slitet med og fylle sand sekker..

Befalstroppen hoverte med xxx antall. Fenriken vår delte så oss i grupper og sa han spanderet 1 kasse på den gruppa med flest sekker. Og vips når befalstroppen kom tilbake hadde vi fylt 1,5 gang flere sekker med 5 mann mindre..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det drukna jo også en gubbe da, i Gausdal, om jeg ikke husker feil. Lurer på om det kom under "trafikkoffer" og ikke "flomoffer". Han tok av litt for tidlig til venstre, ikke så rart da veien ikke var synlig under vann, kjørte rett uti og drukna mens folk desperat prøvde å få opp dørene på bilen.

Triste greier, har noen (andre) omkommet i flom i moderne tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel vært noen biler som har blitt feid på sjøen av ras forårsaket av store nedbørsmengder, men usikker på om det blir regnet som ras- eller flomoffer. Var jo en haug med ras i Sogn jula for noen år siden. Men for å mimre tilbake til 1995, jeg var med og evakuerte et gamlehjem på Lillestrøm husker jeg.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flommen i 1995 (Glomma) og i elva vår Gaula huskes godt ja.

Var blant de første som kjørte Alvdal-Elverum etter storflommen i Glomma et stykke uti juni. Glomma gikk godt over veien ett par dager tidligere og det så ikke ut nedover Storelvdal (tror det heter det).

Vi skulle på Stones-konsert på Valle Hovin, og vi kom oss nedover :D

Det kan nok bli fare for flom her oppe i juni i år også, hvis værforholdene ligger til rette for det. Mye snø i fjellet og det er ofte speik om natta som holder godt på snøen i høyfjellet enda !

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.