Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer fra Alanya, Tyrkia


technot2
 Share

Recommended Posts

Bodde over en 13 måneders periode i alanya, tyrkia.

I begynnelsen hadde jeg ikke med noe utstyr, men da jeg la merke til at det stod veldig mange fiskere langs strendene ble jeg nyskjerrig.

Det gikk i duppmeite, med brød og mais.

Som sagt så gjort, ved neste norges besøk tok jeg med beastmaster UL'en, fordi den får plass på skrå i kofferten min, samt litt småtteri.

Jeg fisket ved flere anledninger med dette på den østlige stranden, ca 1.5 mil fra sentrum.(Mahmutlar).

Time etter time med hyppige agnbytter. Jeg vet ikke om det er jeg som er helt noob på denne typen meite, men jeg kan ikke påstå å ha registrert et eneste napp. På en eneste fisketur.

Forsøkte også endel med sluk på overskyede dager(litt kjøligere og mer energi til aktivt fiske), heller ikke dette resulterte i noe napp eller fisk.

Det var også en elv jeg forsøkte meg i ved et par anledninger. Jeg hadde spist ørret fra denne elven i en resturant noen mil oppover langs elven ved en tidligere anledning, så jeg viste at elven inneholdt fisk..

Første forsøket i denne elven resulterte i flere som ikke ville bli med helt til land, men det var helt klart liv.

Den andre gangen jeg var der ble jeg jaget vekk av noen politimenn som ikke kunne engelsk, så siden lot jeg det være.

Men den elven er garantert fiskbar med flue lengre oppe, om noen noensinne er i de trakter :-)

Alt i alt ble det ikke så mye fisk i tyrkia, men når sant skal sies så kunne jeg sikkert brukt mer tid, forhørt meg mer med de innfødt, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.