Gå til innhold
Fiskersiden

utløsere


tunhovdfiskeren
 Share

Recommended Posts

Hei

Har fått tak i en CANNON EASI-TROLL 2. meget fersk på området så dette blir en prøvesesong.

Men hvilken utløser bør jeg velge , er de som festes i wiren best eller de som festes i loddet?

Her kan jeg godt ta det beste som er på markedet , så forslag mottaes med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stacker.jpg

Scotty Stacker er uten TVIL markedes beste utløser til rigg.

Den kan du feste HVOR som helst på klypa, og setter du den så langt ned det

går får du brukt loddet som en attraktor. Som du sikkert skjønner er ikke jeg noen

tilhenger av utløsere en fester i loddet. Sluttet med det for noen år siden.

Disse får du her eller her.

Begge disse norske forhandlerne er seriøse og service vennlige.Anbefaler deg å ta en titt på hver.

Hos fullpott finner du det under Scotty, hos Trolling.no ligger de under dyprigger-utstyr.

Den du skal ha heter Scotty 1171

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stacker.jpg

Scotty Stacker er uten TVIL markedes beste utløser til rigg.

Den kan du feste HVOR som helst på klypa, og setter du den så langt ned det

går får du brukt loddet som en attraktor. Som du sikkert skjønner er ikke jeg noen

tilhenger av utløsere en fester i loddet. Sluttet med det for noen år siden.

Disse får du her eller her.

Begge disse norske forhandlerne er seriøse og service vennlige.Anbefaler deg å ta en titt på hver.

Hos fullpott finner du det under Scotty, hos Trolling.no ligger de under dyprigger-utstyr.

Den du skal ha heter Scotty 1171

Hva slags klype fester du stackeren på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Scotty 1171 følger det med wireklemme, denne fester du rett på wiren. Hvor du fester sena i klypa avhenger

av hvor stor fisk du tror du får, jo lenger inn i klypa du plassere snøre jo større press må til for å frigjøre den, men ca midt på til 2-3kgs ørret f.eks

Du kan også justere motstanden i klypene ved å presse inn den dingsen bakerst på selve klypa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men ser ut som de leveres med tynn wire da. Bytter du ut denne wiren, eller kjøper du bare wireklemme og utløsere separat og setter monosene i mellom? Hva er fordelen med sene vs. wire? Synlighet? Takker for svar ellers da..mye å lære innen dette emnet.. ;)

Hei!

Scottys utlösere kommer ferdige med klemme, monoline og utlöserklype.

En del andra fabrikat bruker wire, men det finnes bare en utlöser som er verdt penger, det er scottys.

Bare å kjöpe, tute og kjöre.

/TC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På Scotty 1171 følger det med wireklemme, denne fester du rett på wiren. Hvor du fester sena i klypa avhenger

av hvor stor fisk du tror du får, jo lenger inn i klypa du plassere snøre jo større press må til for å frigjøre den, men ca midt på til 2-3kgs ørret f.eks

Du kan også justere motstanden i klypene ved å presse inn den dingsen bakerst på selve klypa

Nå har fått disse utløserene , jeg kjøpte 3 stk fra statene og havnet godt under tollgrensa. likevel...skjønner jeg hvordan jeg skal feste stackeren i wiren ? Nope

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.