Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Europa


fiskeLine
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke vært der og opplevd det selv. Men hvis jeg hadde vært i samme situasjon som deg ville jeg valgt malle fiske i spanske elver. Har sett en del programmer om det på Discovery Channel, og lest masse om det. Det ser helt vilt ut! Det er i alle fall noe jeg må prøve en gang. Men da tror jeg også det er lurt å bruke noen kroner på en god guide. Men uansett hva du velger, ha en god tur! Å gi oss en god fangstrapport når du kommer tilbake[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Grutle

Hadde nok valgt Po foran Ebro i dag! Større fisk i Po(kanskje ikke samme tettheten),og sikkert ikke så mye strul som i Spania....

Så video fra PO med Maddocks da han fisket fra båt. Fisket rett ned med igler som agn og stangtuppen som nappindikator.... Det røska litt det... og tettheten av fisk var det heller ikke mye å si på...[ :P ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

Hva får man i Po da? Noen som vet noe om fiske i øst - europa for eksempel...?

Diger Malle!!! Og selvfølgelig også Karpe,gjedde o.s.v,men du drar dit for å fiske malle selvsagt!

Ville forresten ikke ha testa Øst-Europa til å begynne med...

Hva var Po-rekorden igjen Bekkis? 113?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer nok ann på hva slags fiske dere vil ha eller hva dere er vant til, opplagt. Europa er stort og kan by på mer eller mindre alt. For ett vellykket og om dere vil, allsidig fiske, ville jeg nok valgt Ebro. Nå har det blitt sagt mye om dette vassdraget i det siste og nesten alle har en formening. Alle problemene det henvises til, kan lett unngås dersom man som nevnt tidligere her velger en god guide, og de er det mange av. Har dere en uke eller to til rådighet på ett fornuftig tidspunkt, kan dere ved hjelp av guider nesten garanteres store maller og bra karpefiske. Det tilbys guiding i store deler av elva og har man begrenset tid, vil det nok av erfaring være smart og benytte seg av dette. Sjekk ut Bavarian-guiding-servicve (Mequinensa, ett forholdsvis hardt fiska område), Ebrovalleyangling.com (Nedstrøms for Mequinensa, færre folk, bra med fisk, mer elv enn i Mequinensa som er ett mer stilleflytende, stort område.)

Oppstrøms for Mequinensa har man ett oppdemmet område av Ebro som heter Embalse de Caspe. Området er enormt og tilnærmet urørt på grunn av dette. Her er det i tilegg til karper og maller også det beste fisket etter gjørs og black bass i Ebro. Vil man være for seg sjøl og utforske ett skattekammer...er nok dette destinasjonen. Bavarian-guiding-service har bygd en camp der oppe med de beste faciliteter og dersom tid og budsjett sitter, bør det vurderes.

Skal dere til Ebro tar dere fly til Barcelona og alle guider tilbyr henting og mulig leie av alt nødvendig utstyr. Kvaliteten på guidingen er høy, stort sett britiske guider, og fisket er forholdsvis enkelt, så muligheten for ett fiskeminne for livet er opplagt. Videre skal man ikke glemme at den spanske sol som regel skinner fra skyfri himmel og gjør alt til en relativt behagelig opplevelse.

Nå har jeg aldri fiska i Øst-Europa eller Italia for den saks skyld, men man kan garantert få bra fiske også her. Vil tro at tidligere nevnte problemer ikke nødvendigvis blir færre om man beveger seg inn i Øst-europa. Italia kan være noe bedre. Uansett tror jeg det kan være en ide å benytte seg av en profesjonell guide da lokal- kunnskap ofte er ett must og lokalt regelverk bør følges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europa kan nok by på de meste ja. Imidlertid virker det som de fleste som drar utenlands vil fiske etter arter og med metoder som allerede er kjente her hjemme fra. I mine øyne er det nesten det samme som å gå inn til sjefen og be om å få lavere lønn. Utenlands søker i hvert fall jeg etter opplevelser og gjerne også arter man ikke kan oppleve her hjemme, dvs. noe eksotisk, annerledes, nytt og ikke minst spennende. Så jeg hiver meg glatt på anbefalingene til Øystein. Prøv Ebro du! Med en bra guide er du i de beste hender, og vil garantert få oppleve noe du ikke vil her hjemme. Det må da være noe av poenget med å dra utenlands?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Europa kan nok by på de meste ja. Imidlertid virker det som de fleste som drar utenlands vil fiske etter arter og med metoder som allerede er kjente her hjemme fra. I mine øyne er det nesten det samme som å gå inn til sjefen og be om å få lavere lønn. Utenlands søker i hvert fall jeg etter opplevelser og gjerne også arter man ikke kan oppleve her hjemme, dvs. noe eksotisk, annerledes, nytt og ikke minst spennende. Så jeg hiver meg glatt på anbefalingene til Øystein. Prøv Ebro du! Med en bra guide er du i de beste hender, og vil garantert få oppleve noe du ikke vil her hjemme. Det må da være noe av poenget med å dra utenlands?

Ja, det er jeg jo egentlig enig med deg i [ :P ] så, takk for tips. Skal sjekke ut Ebro med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.