Gå til innhold
Fiskersiden

Laksedød i anmarsj


Trond
 Share

Recommended Posts

Ja det er vell ett signal fra naturen: her gjøres noen feil, fundamentalt feil. Noen som tar signalene? :)

Er bekymret for smittefaren men er ikke veldig lei meg på "fjøsnissene" sine vegne. Det er vell på tide å ta signalene og høre når det ringer i bjellene. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en stakkers frelst hobbyfisker si og gjøre i en slik situasjon? :)

Jeg har skrevet og nevnt dette tidligere i andres forum hva som skjer og hva som burde gjøres...jeg vet ikke om jeg orker dette mer.Det er pengene og politikerene som rår akkurat som med oljeindstrien.At oppdretterene ødlegger for hverandre, driter jeg lang marsj i !Verre er det som skjer med villaksen vedr. disse anleggene som spyr ut sykdom og det som verre er lakse lusa som tar liv av smolten`s vandring ut av fjordene.Selv mye sjøørret går dukken på grunn av det. Den er ikke så sårbar som smolten men reduksjon av den er til stedet.

Min konklusjon på dette er å få all oppdrett på land.Da her en kontroll på det meste av all den elendigheten som denne næringen har ført med seg.Det vil bli dyrere å investere i dette, men på lang sikt er dette det eneste riktige.

politikere,fylkesmenn, grunneiere og andre involverte,lykke til i fremtiden.Jeg personelig har ikke tro på fiske etter villaksen i elvene i fremtiden. B)

Knut G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.