Gå til innhold
Fiskersiden

Artig tur


Rudolf
 Share

Recommended Posts

Var ute en tur i dag for å forsøke å få litt mat i fryseboksen.

Hadde hørt rykter om masse sei i Åmøyfjorden og faktisk fått en del også på onsdag, men jeg hadde ambisjoner om å fylle opp matlageret.

Dro ut til grunnen ved Persholmen og fant en stim på ekkoloddet. To sei rundt kiloet i båten og så var stimen borte.

Holdt på i 2 timer. Da var stampen full og jeg begynte å tenke på at alt dette skulle fileteres :blink:

Det å få tre sei på rundt kiloet på en stang med god fleks i samtidig er bare artig. Så jo at det sto en del stor fisk i stimene også, og kanskje hadde jeg en på en stund, men det ble med fisk rundt kiloet.

Dessverre ingen bilder, men de som vil fiske sei til mat eller agn, kan jo ta seg en tur på Åmøyfjorden i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Høres ut som en fin fisketur. Jeg har båt på Hundvåg og har aldri fisket rundt Persholmen før. Kan du vise et kart over hvor du var hen? Jeg har fisket mye i sommer, men det har blitt mye torsk/lyr rundt 1 kilo pluss en del makrell. Sei hadde vært fint å fått. Jeg fisker fisker med stang og drar hvor som helst med båt fra Hundvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin fisketur. Jeg har båt på Hundvåg og har aldri fisket rundt Persholmen før. Kan du vise et kart over hvor du var hen? Jeg har fisket mye i sommer, men det har blitt mye torsk/lyr rundt 1 kilo pluss en del makrell. Sei hadde vært fint å fått. Jeg fisker fisker med stang og drar hvor som helst med båt fra Hundvåg.

Nå er det jo fire måneder siden denne turen, men stedet er merket på kartlinken under.

Persholmen

Hvis du har ekkolodd finner du en grunne på rundt 20 meter et stykke vest for holmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.