Gå til innhold
Fiskersiden

Vänern og test på bilder


Panten
 Share

Recommended Posts

Gjest La Dolce Vita

Porrbilder är väl förbjudna på denna sidan[ :) ]???

Fattar du varför vi inte såg till nått sånt PMA? Nästa gång kan det för min del komma så mycket Tsunamier det vill och blåsa smådjävlar åt alla håll men jag ska ut! Finns det flytvästar som passar till båtar....?

/LDV, ähh, jag är skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jeg sagt, 5" Tomic ruler :-)

Fatter ikke hvorfor alle på død og liv skal kjøre med små 4" når 5" i mange tilfeller fisker mye bedre.

Kjører selv veldig mye med 5"...

Herlige fisker, grattis så mye med dem :-)[ :D ][ :D ]

Vänern er i det store og hele ett helt spesiellt eldorado for trollingfiskere.

Skal prøve å få kjørt noen uker der i Mars og April måned.

Siden blir det også en del Simris i April.

FISH ON

Mvh

Kjell-Magne[ :) ][ :) ]

www.trollingcharter.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest La Dolce Vita

Ta en nubbe till då så känner du inte smaken Henning![ :) ]

Det e nog inte så konstigt att smaken inte direkt påminner om tex Norsk lax som dönar runt i Atlanten och käkar krill och grejor. Grisarna i Vänern blev instängda för ca 6000 år sedan och har fått nöja sig med löja sen dess. En och annan nors ( krökkla ) har väl slunkit ner oxå. Löjrom från Vänern skall visst vara bättre än den från Kalix så könstigt att inte laxen smakar fågel då?

/LDV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell-Magne, 5" mine kjøpte jeg av deg på QXL for 1,5-2 år siden og det blei etterhver veldig mange som var like i fargen (perlemor). Kjøpte vannbasert lakk!! på en sjappe som driver med modelbil/båt...

Har etterhver finni en blåfarge som jeg har tatt mange fine og store fisker på, virker som høstfisket fungerer best. Uansett om det er fargen eller ei, 5" fisker vannvittig bra, mange mente disse var for store i starten men nå er det mange som kjører denne str. med bra res.

(om ikke annet så stenger lakken for en viss odør..... :)

Laksefiskern, jeg husker en Vänerlax jeg ga bort (er selv ikke særlig glad i middagsfisk, ok med røk gravd rak etc) som vistnok ikke var god i smaken, ikke så den så appetitlig ut heller men utenom denne får jeg bare skryt av smaken:) mens Östersjölax hører jeg mye blandet om ang smak og utseende.

Denne er derimot både usmakt og ufisket fra min side men vi får se til våren..

mvh

Trond H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vänerlax har jag aldri opplevd noen usmak på men jeg vet andre som sier de har gjort det.

Jeg husker at du kjøpte Tomic panten, 50 stykker ene gangen tror jeg og om jeg ikke har helt übersuperfiel så kjøpte du også 30 stk en annen gang??

Nei dette agnet utfisker ofte allt annet.

Spes odør på dem som du sier ja, de har blitt brukt i saltvann utenfor Canada's kyst så det er vel der odøren kommer fra tror jeg.

FISH ON

Mvh Kjell-Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:caddis Postet - 18/01/2005 : 11:15:00

--------------------------------------------------------------------------------

På hvilket dyp er disse utrolig pene fiskene tatt ??

Grattis med pen fangst

Hei, det øverste bildet, lax 5,7 er en av de få jeg har tatt på riggen - 7 m med 5" plugg.(er vel det artigste fisket da fisken "går rett på stanga" og kort slep, herlig lyd i snella da!)

Resten er tatt i overflata (planerboard).

mvh

Trond H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.