Gå til innhold
Fiskersiden

Jeg er så sinnsykt drittlei!


Rune
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg så sinnsykt lei og må få dele frustrasjonen med dere, kanskje det viser seg at andre har opplevd samme skaden?

Det hele startet egentlig tilbake i siste studieåret (06) Gjennom vinteren dette året hadde jeg trent mye. Jogget ute, spilte fotball inne og ute, og trente styrke. Har alltid trent litt, men hadde nå en solid oppgradering. Fotballsesongen begynte og i første kamp begynte problemene. Smerter i legg, mye likt som krampe. Etterhvert klarte jeg ikke springe skikkelig og tilslaget på ballen var borte. Leggene var rett og slett fucked. Jeg regnet med det var pga mye trening og roet ned en stund. Spilte ny kamp og det samme skjedde. Etter dette skjedde det og ved jogging. Fikk beskjed av fysio om å ta det med ro i minst 8 uker.

Etter sommeren begynte jeg å jogge igjen, minst 3 ganger i uka. November, kom symptomene tilbake. Fikk en lur ide om å springe av meg skaden. I januar måtte jeg oppsøke lege. Han kom med nye treningsopplegg som ikke hjalp og videresendte meg til sykehuset med diagnosen muskel losje syndrom i begge leggene.

På sykehuset ble jeg tilbudt operasjon i ene leggen. Legen gav meg 50% sjangs for å bli bra, med risikoer for blodpropp og arrdannelser. Etter konsultasjon med min gode venn Joost fant vi ut at operasjon måtte bli siste utveg. Fysioterapi kunne være løsningen. Ettersom jeg ikke liker mennesker i hvit frakk ble dette løsningen.

Hele sommeren 07 gikk jeg til behandling og ble riktig så bra. Hadde en pause fra treningen frem til november, før jeg prøvde meg igjen.

Jogget 2 ganger i uka og etter 1 mnd var det tilbake. Nytt legebesøk i januar, hvor jeg blir sendt videre til sykehuset med stort ønske om operasjon. Mye tull førte til at jeg ikke fikk time før 15.mai.

Nå er leggene værre enn noen gang. De er pinnstive, føles ganske vissne, samtidig som det føles et stort trykk i leggen. Blir deppet av å ikke kunne bevege meg rundt som jeg ønsker. Kan ikke gå lengre trilletur med dattera uten at jeg blir liggende med større smerter i beina etterpå. Kan ikke springe på fjellet med fluestang etter nydelig blank fjellørrett, ikke jogge og ikke spille fotball. Gleder meg til å komme på sykehuset igjen, denne gang tar jeg gledelig imot operasjon. Håper bare de vil operere begge beina på en gang ellers blir det vel opptrening og sykemeldinger hele sommerferien også....

Er det noen som har eller har hatt denne typen skade?

Dette ble jaggu et mye lengre innlegg enn hva jeg hadde sett for meg, spørs om noen gidder å lese det hele :)

HER står det mer om skaden. Tror det er mnge som sliter med det samme uten å ha fått diagnosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres utrolig kjipt ut.....håper du får en løsning på dette så fort som mulig, og at du snart er 100% tilbake på fisketurer og jobb:):)

hvis det ikke ordner seg raskt, bør du kanskje finne alternative måter å få fisket på, som ikke går utover beina dine.....kano, båt etc...men vi får satse på at operasjon (-ER) vil hjelpe deg :)

tøft av deg å dele dette med oss, skal heie på deg når det trengs

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.