Gå til innhold
Fiskersiden

Snørevalg


Gjest østfoldfiskern
 Share

Recommended Posts

Gjest østfoldfiskern

Noen som har noen gode råd til valg av WF snøre til sjøørret fiske? Har tittet på Scierra HMT WF#7 Int og SA - Striped Bass Intermediate WF #7 S. Noen som har noen gode forslag til evt andre snører som er gode? :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode råd til valg av WF snøre til sjøørret fiske? Har tittet på Scierra HMT WF#7 Int og SA - Striped Bass Intermediate WF #7 S. Noen som har noen gode forslag til evt andre snører som er gode? :)

Vil ikke anbefale striper-snøret til SØ, da det ofte fiskes i kaldt vann og dette snøret er litt stivt. Jeg bruker det om sommeren til HA, men på vinter/vår synes jeg det blir "kantete". Til SØ ville jeg anbefalt et glass-snøre, f.eks. det til Cortland som anbefales over, eller det til SA som jeg selv bruker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest østfoldfiskern

Vil ikke anbefale striper-snøret til SØ, da det ofte fiskes i kaldt vann og dette snøret er litt stivt. Jeg bruker det om sommeren til HA, men på vinter/vår synes jeg det blir "kantete". Til SØ ville jeg anbefalt et glass-snøre, f.eks. det til Cortland som anbefales over, eller det til SA som jeg selv bruker...

Takk for gode råd! :) Jeg får prøve HMT snøret i førsteomgang, og heller kjøpe meg det Cortland snøret senere :) Synes det er greit å ha prøvd litt forskjellig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett Cortland 444 snøre men foretrekker likevel RIO outbound interm. tipp snøre. Har det på 7# og 9# stangen min og bruker da både på sjøauret fiske, og i elven på laks med hell. Relativ tung klump og tynn skytte line, og langtkastende. :-)

Edit: fant dettehos Baardsen.

Endret av Joost.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.