Gå til innhold
Fiskersiden

Tur til Husøy 01.05


Svendinfiskervenn
 Share

Recommended Posts

Undertegnede og Max_fishing var en tur på husøy i dag. Målet var stor lyr, stor torsk og stor sei. Litt tidligere på dagen hadde jeg spottet både torsk og skrubbe, så troen var der.

Kort sagt så var det en sinnsykt spennede tur. Vanndybde på maks 3 meter kombinert med STOR torsk som var lett og se var rett og slett magisk. Hvorfor torsken hverken var interessert i fluer, sluk, jigg eller agn aner jeg ikke, men det må da være en måte å få de til å bite allikevel? Anyone?

Anyways så ble resultatet en lyr på ca.1.5 kg, samt noen mindre fisk som ble sluppet ut igjen.

Takk for turen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det må da være en måte å få de til å bite allikevel? Anyone?

Du får spørre Asiaterne til Gismervik eller Polakkene til Kolbeinsen om dei har noen heite tips? :lol:

Uten å være for ironisk ;)

Endret av oohaga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha vært en spennende opplevelse. opplevde noe lignende noen ganger på vestlandet for 3-4 år siden. sto og dengte sluk etter lyr da det kom en(noen ganger to) torsk på oppmot 5 kg sakte glidende langs land helt kloss oppi land. på det nærmeste kunne jeg ha pirka dem på ryggen med stanga. de vare heller ikke interessert i sluk eller storm krabbejigg som jeg dingla foran trynet på dem. ikke var de lettskremte heller. hadde dessverre ikke agn med meg da. så jeg kjenner igjen den irriterende følelsen av å se stor fisk bare dovent gli forbi sluken/agnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er å returnere tidlig i morgen armert med reker, så får vi nu se... Er til å miste nattesøvnen av disse dorske torskene..!

Jeg er hjemme igjen

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Høres litt ut som en episode jeg husker fra noen år siden; så mange torsk mellom 4 - 7 kilo som subbet saaaakte langs land ved en holme vi hadde lagt til med båten. Prøvde alt mulig men torsken svømte bare rolig forbi, det var null interesse for hverken agn eller diverse annet utstyr.

Det er oppskrift på frustrasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mett forsketorsk på middagstur kanskje? :o

Har også såvidt prøvd med med dupping uten noe særlig hell... Har brukt ferdige dupper med vekt på fra Campelen. Opplever at senen mellom dupp og krok henger seg opp i hverandre slik at agnet blir hengende 20-30 cm under duppen... Noen tips? Går det an å fiske med dupp slik at agnet henger dypt i vannet? Tenker da sånn 3-6 meterish? Hvordan får man til dette? Kasting tenker jeg på da. Er det vanlig/lurt å tvinge agnkroken ned ved hjelp av flere søkker på noe vis, eller er det normalt å bare la agnet utgjøre vekten og la det synke nedover av seg selv? Evt. metoder for begge deler mottas med takk!

Hvor ligger for øvrig Husøy? Ser denne er merket med "Vestlandet" men de eneste Husøyene jeg finner (google) er ved Tønsberg og Tromsø......

Endret av Hysic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også såvidt prøvd med med dupping uten noe særlig hell... Har brukt ferdige dupper med vekt på fra Campelen. Opplever at senen mellom dupp og krok henger seg opp i hverandre slik at agnet blir hengende 20-30 cm under duppen... Noen tips? Går det an å fiske med dupp slik at agnet henger dypt i vannet? Tenker da sånn 3-6 meterish? Hvordan får man til dette? Kasting tenker jeg på da. Er det vanlig/lurt å tvinge agnkroken ned ved hjelp av flere søkker på noe vis, eller er det normalt å bare la agnet utgjøre vekten og la det synke nedover av seg selv? Evt. metoder for begge deler mottas med takk!

Skal du 3-6 meter ned med agnet, må du nok til med glidende dupp og duppstopper på den avstanden du vil ha mellom dupp og krok/agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husøy er en øy på Avaldsnes på Karmøy som også er en øy, så husøy er en øy utforbi en øy

er det ikke ved broen til høyre for markeringen det er snakk om ?

http://www.gulesider.no/kart/map.c?ps=3&co...llX=0&scrollY=0

Hm...som en slags klump på snøret da? Slik det fungerer? Men vil ikke det være grådig irriterende ved kasting? Ettersom klumpen lett kan sette seg fast i ringene i stangen? Eller er jeg helt på jordet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.