Gå til innhold
Fiskersiden

Brukket fluestang


Hysic
 Share

Recommended Posts

Så, kjøpte en billig stang på QXL for noen uker siden, og etter to turer er den nå brukket!! Uhellet skjedde under kast da jeg ikke er proff på flue.... Faktisk andre turen i min fluekarriere. Fluen hektet seg på noe dritt bak meg og plutselig sa det knekk. Nå har det seg slik at fortommen min har en bruddstyrke på 2,4 kilo og da er det jeg tenker: "Burde ikke den ha røket, fremfor at stangen knakk?" Hva om jeg hadde fått på en liten fiskefant på noen kilo, hadde stangen brukket dersom jeg hadde latt den bøye seg for mye? Er dette noe dere mener jeg burde få noe igjen for?

Så til reperasjon. Det er en 9 fot stang, 7 delt, som knakk akkurat i skjøten til det ytterste stykket. Altså er det svært tynt og egentlig ganske bøyelig (trodde jeg....). Noen tips?

Røntgen av bruddet kommer over helgen... Feil pc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matz

Når du hekter deg fast i et tre og drar til fremover så blir det en helt annen påkjenning for stangen enn om du kjører på en stor fisk.

Men jeg hadde tatt stangen med i butikken og snakket med de uansett :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var desverre netthandel over QXL.no det dreide seg om her, så har ikke en butikk å gå til. Der kjøper jeg ikke igjen.....jo, det gjør jeg nok. Ok, annen påkjenning er jeg med på, men synes likevel at den fisne fortommen skulle ha røket fremfor at stangen knekker.... Skal ihvertfall ta kontakt med fyren....

OVER ALL FORVENTNING! Tok kontakt med selger som var enig i det jeg sa. Under et kvartet etter at jeg hadde sendt mail fikk jeg svar om at jeg vil få ettersendt nye deler til stangen. Derfor anbefaler jeg selgeren på det varmeste til alle andre! Hans brukernavn på qxl.no er "nestbest".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å knyte 2,4 kg fast i stangtuppen og løft det fra bakken, så skjønner du hvorfor ting knekker ;-)

Du kan egentlig starte med 1 kg, så skjønner du også hvor lite press du egentlig legger på under kjøring av fisk...

Og risikere å måtte tyte om ny tupp? Neppe! :D Men jeg skjønner! En erfaring rikere....nye deler til uken!

Du får sende klagemail til fortomsprodusenten som lager for god fortom som ikke ryker. ;)

Haha! For eksempel! Er jo i grunnen litt fornøyd med at jeg greide å lage en knute som holdt også! Så en eller annen tegning til en fluknute på noe greier jeg kjøpe.....vanskelige greier! Men som sagt holdt den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.