Gå til innhold
Fiskersiden

Stangdeler glir under fiske


Kha
 Share

Recommended Posts

Graftolin har funka bra for meg. Spør etter stangvoks eller holkevoks i butikker som pusher mye fluestenger.

Smør hannholken med stearin, billig og godt. Forhindrer også at stangdelene blir umulige å få fra hverandre igjen, noe som kan skje den beste.

Ellers kan du bruke fett fra huden din, eks. gni hannholken bak i nakken, masse talg og fett som legger seg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør hannholken med stearin, billig og godt. Forhindrer også at stangdelene blir umulige å få fra hverandre igjen, noe som kan skje den beste.

Ellers kan du bruke fett fra huden din, eks. gni hannholken bak i nakken, masse talg og fett som legger seg der :)

Skulle akkurat anbfealle nesefett... En gang man er ute på sommeren i marka i noen dager og ikek har dusjet på vel så lenge, gni den godt på nesa og smør dette på stang holkene (URK) men det funker dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips om det motsatte skulle skje, særlig under varme dager.

Stanga vil ikke dele seg! hold holkene under kaldt vann eller is de ned så kommer de lett fra hverandre.

Et lite talglys er løsninga på holker som sklir, men ikke bruk for mye, klin på talg og varm det opp med en bevegelse mye brukt i puberteten eller mye brukt av unkarer. "Evig unkar evig runkar"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nok eit tips.

Kanskje eg kan spørre om noko i samme gata no når eg var i gang.

Synst korken på handtaket på stanga blir vel fort slitt, spesielt der eg plasserer tommelen under kasting.

Finst det nokre gode tips eller remedier som kan forlenge haldbarheita på korken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.